اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 16, 2021
14:29 سه شنبه، 28ام بهمنماه 1399
کد خبر: 121153

وزیر ارتباطات: ۲۰ درصد دانشجویان برای ۶۰ گیگ اینترنت ثبت نام کردند

 
 
وزیر ارتباطات گفت: ۲۰ درصد دانشجویان ظرف ۳ روز اخیر برای دریافت بسته‌ ۶۰ گیگابایتی اینترنت ثبت‌نام کرده‌اند.
 
 محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: ۲۰ درصد دانشجویان، در این ۳ روز برای دریافت بسته ۶۰ گیگابایتی اینترنت ثبت‌نام کرده‌اند.
 
وی گفت: ظاهراً هنوز عده‌ای از دانشجویان مطلع نشده‌اند. از آنجا که زمان ثبت نام تمدید نخواهد شد؛ تقاضا دارم مراتب از طریق فضای مجازی به اطلاع دانشجویان برسد.
 
به گزارش مهر، وزارت ارتباطات برای ترم تحصیلی جدید مدل بسته‌های حمایتی برای آموزش مجازی دانشگاهیان را تغییر داده است.
 
مطابق با تصمیم جدیدی که از سوی این وزارتخانه اتخاذ شده، بسته هدایا با حجم ۶۰ GB و برای بازه زمانی شش‌ماهه به دانشجویان و طلاب تعلق می‌گیرد.
 
امکان فعال‌سازی این بسته هدیه، روی تلفن همراه دانشجویان و طلاب و یا روی تلفن ثابت (ADSL)، وجود دارد. مهلت ثبت‌نام ۱۵ روز (۲ هفته) است و این مهلت قابل تمدید نیست. این بسته اینترنت حداکثر پس‌از گذشت ۱۰ روز از اتمام مهلت ثبت‌نام، در حساب کاربری انتخابی دانشجو یا طلبه منظور می‌شود.
 
این خدمت شامل دانشجویان مراکز دانشگاهی و حوزوی در تمامی مقاطع است. دانشجویان دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، دانشجویان دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و طلاب شاغل به تحصیل در مراکز حوزوی می‌توانند از این بسته اینترنتی استفاده کنند.
 
ترم تحصیلی گذشته، وزارت ارتباطات با رایگان کردن هزینه دسترسی به IP دانشگاه‌ها و سامانه‌های آموزشی از آموزش مجازی حمایت کرده بود که این روش با انتقادات بسیاری همراه بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.