تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 16, 2021
17:06 سه شنبه، 28ام بهمنماه 1399
کد خبر: 121169

گسترش همکاری‌های پست و سازمان نقشه‌برداری کشور

 
با انعقاد تفاهم‌نامه‌ بین شرکت ملی پست و سازمان نقشه برداری، از ظرفیت‌های مشترک دو سازمان برای خدمات‌رسانی بیشتر به مردم استفاده می‌شود.
 
 امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه‌ بین شرکت ملی پست و سازمان نقشه برداری که به میزبانی سازمان نقشه‌برداری کشور برگزار شد، رمضانعلی سبحانی‌فر – مدیرعامل، محمدرضا قادری – عضو هیئت مدیره و کاوه دولتی – مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست و غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی – رئیس سازمان، علی جاویدانه – معاون سازمان نقشه برداری کشور، حضور داشتند.
 
در این جلسه در زمینه‌های گسترش سطح همکاری‌های دو طرف در راستای استانداردسازی و همکاری شرکت ملی پست در غنی‌سازی STI در بستر وب سرویس کدپستی و پروژه ملی جی‌نف، ارائه لایه‌های نقشه پوششی و پارسلی و همچنین توزیع نقشه‌های لجستیک پستی سازمان نقشه‌برداری کشور بحث و تبادل نظر شد.
 
سبحانی‌فر با اشاره به ظرفیت‌های پست در ارائه خدمات بهینه و مناسب به مردم، اظهار کرد: با به‌روز شدن کدپستی و پیاده‌سازی پروژه ملی جی‌نف در کشور کمک شایانی به رفع بسیاری از مشکلات شهروندان صورت گرفته و به نحوی که ارائه خدمات غیرحضوری در سازمان‌ها مبتنی بر این اطلاعات گسترش بیشتری پیدا کرده است.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با توجه به نیاز جامعه و دستگاه‌های اجرایی و همچنین با تاکیدات صورت‌گرفته در برنامه ششم توسعه در بهنگام‌سازی نشانی مکان‌محور، شرکت ملی پست پیشتاز و متولی ارسال اطلاعات دقیق و واقعی به مردم در زمینه جی‌نف و کدگذاری بوده و این امر باعث جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده شده است.
 
جعفرزاده ایمن آبادی نیز در این مراسم گفت: تسهیل فرایندهای کاری و ارائه خدمات بهتر و استفاده از خدمات و ظرفیت های یکدیگر در راستای دریافت اطلاعات مکانی استاندارد و دقیق از اهداف این تفاهم نامه است.
 
رئیس سازمان نقشه برداری کشور با اشاره به اشتراک گذاری داده، ژئو پرتال و STI در کدپستی، گفت: با تبادل اطلاعات مکان‌محور و جغرافیایی بین دو سازمان علاوه بر ارائه سرویس‌های بهتر و بهنگام به مردم، می‌توان با ایجاد سامانه‌ای این خدمات را مطلوب‌تر ارائه کرد.
 
بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد تبادل اطلاعات مکان محور بین سازمان نقشه برداری کشور و شرکت ملی پست به‌مدت دوسال صورت پذیرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.