اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 19, 2021
11:58 جمعه، 1ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121241

از تاریخ شفاهی ارتباطات رونمایی شد

تاریخ شفاهی.jpeg
 
با حضور محمدجواد آذری جهرمی، نخستین جلد از مجموعه ده جلدی تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات پس از انقلاب اسلامی رونمایی شد
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ظهر چهارشنبه و با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات؛ احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ سید محمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و نصرالله جهانگرد، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در دولت الکترونیک، از نخستین جلد مجموعه ده جلدی تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات در محل انتشارات خانه فرهنگ و هنر گویا رونمایی شد.
 
بر اساس این گزارش، جلد نخست این مجموعه که با ایده و اهتمام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات به سرانجام رسیده است شامل فرازهایی از دانش و تجربیات مدیریتی مرتضی نبوی، سید محمد غرضی، محمدرضا عارف، رضا تقی پور، محمدحسن نامی و نصرالله جهانگرد در دوره سرپرستی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که با مشارکت مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و انتشارات خانه فرهنگ و هنر گویا منتشر و وارد بازار شده است.
 
آذری جهرمی در آیین رونمایی تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات گفت: از دو سال پیش و با پیشنهاد مرکز روابط عمومی، ایده تاریخ شفاهی را شروع کردیم چون معتقد بودیم دانش و تجربه‌های مدیریت وزرا و مدیران در دولت‌های راهگشای مسیر پیش روی ماست و وظیفه داریم بنیان‌هایی را که مدیران قبلی بنا نهاده‌اند تقویت کنیم و به ثمر برسانیم.
 
وزیر ارتباطات افزود: امروز در محوطه وزارت ارتباطات فضای بزرگی به نام باغ مشاهیر نام‌گذاری شده و برای هریک از وزرا و معاونان قبلی درختی به یادگار غرس شده است تا یاد و نام وزرا و معاونان سابق این وزارتخانه به یادگار ماندگار شود.
 
وی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات تنها وزارتخانه‌ای است که اقدام به تدوین و انتشار تاریخ شفاهی خود کرده است، اظهار امیدواری کرد که تمام مجلدات ده‌گانه تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات تا پایان دولت فعلی منتشر شود و در دسترس پژوهندگان و مدیران آینده قرار گیرد.
 
همچنین سیدجمال هادیان، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و مدیر پروژه تاریخ شفاهی ارتباطات، گفت: ضبط و تدوین تاریخ شفاهی از دو سال پیش آغاز شد و در مجموع ۴۵ وزیر و معاون وزیر شاغل بعد از انقلاب در ادوار مختلف روبروی دوربین تاریخ شفاهی قرار گرفتند.
 
وی افزود: حاصل این تلاش دوساله ده جلد کتاب و ۲۰ مستند تلویزیونی است که تاکنون یک جلد کتاب و سه مستند منتشر شده است و به تدریج تمامی مجلدات و مستندهای تصویری منتشر خواهد شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.