تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 21, 2021
14:37 یکشنبه، 3ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121330

اعلام آمادگی پست برای ارائه سرویس‌های اطلاعاتی به آبفای کشور

 
 
مدیرعامل شرکت ملی پست بیان داشت: شرکت آبفا می‌تواند از ظرفیت 1200 دفتر پستی و 2000 دفتر ICT روستایی در سطح کشور استفاده کند و مشترکین بدون مراجعه به اداره آبفا نسبت به درخواست‌هایی در زمینه کنتور، قطعی و وصلی آب اطلاعات کسب کنند.
 
 رمضانعلی صبحانی‌فر در مراسم امضای تفاهم‌نامه تبادل الکترونیکی اطلاعات بین شرکت آب و فاضلاب کشور و شرکت ملی پست اظهار داشت: این تفاهم‌نامه حاصل تکمیل بانک اطلاعاتی در شرکت پست بخش GINES و بهره‌برداری مشترکان آب است.
 
وی ادامه داد: GINES و آدرس‌های مکان محور یکی از ضرورت‌های کشور است که در این بانک اطلاعاتی مکان محور تهیه می‌شود و همه به این بانک برای خدمات‌دهی و خدمات‌گیری متصل می‌شوند ضمن اینکه برای کاهش برخی هزینه‌ها نیازمند این بانک هستیم.
 
مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه این تفاهم‌نامه منجر به جلوگیری از سوءاستفاده و ایجاد شفافیت بیشتر در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: تکمیل بانک اطلاعاتی منجر به تصمیم‌گیری‌های درست‌تر خواهد شد.
 
صبحانی‌فر افزود: کد پست می‌تواند به سازمان برنامه و بودجه اطلاعات ارائه دهد که مشترکین پرمصرف آب و برق در کدام نقطه مستقر هستند تا بتوان برناهم‌ریزی درستی برای کشور داشت.
 
وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه منجر به تکمیل اطلاعات نقشه‌های آبفا و همچنین تکمیل کننده کدگذاری پست خواهد بود، تصریح کرد: کدگذاریها می‌تواند اطلاعات آبفا را دقیق‌تر کرده و بهره‌برداری‌ها را افزایش دهد.
 
مدیرعامل شرکت ملی پست ابراز امیدواری کرد که به سرعت اطلاعات تکمیل شود تا بتوانیم از آن بهره‌مند شویم.
 
صبحانی‌فر گفت: در بخش شفافیت در بخشی از کارها دولت مکلف کرده و اجازه داده که دستگاه‌های دولتی برای خدمات‌‌دهی بیشتر به مردم می‌توانند کارهای خود را برون‌سپاری کرده و به بخش‌های دیگر واگذار کنند.
 
وی ادامه داد: در برنامه ششم، واگذاری خدمات توسط دستگاه‌ها به دفاتر پستی و ICT و دفاتر پیشخوان برون‌سپاری می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی پست بیان داشت: شرکت آبفا می‌تواند از ظرفیت 1200 دفتر پستی و 2000 دفتر ICT روستایی در سطح کشور استفاده کند و مشترکین بدون مراجعه به اداره آبفا نسبت به درخواست‌هایی در زمینه کنتور، قطعی و وصلی آب اطلاعات کسب کنند.
 
صبحانی‌فر یادآور شد: با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه حلقه ارتباطی بین پست، شرکت آبفا و مردم برقرار خواهد شد و رضایتمندی مردم افزایش خواهد یافت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.