اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

February 25, 2021
13:32 پنجشنبه، 7ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121490

توییتر پردازش داده‌های خود را به خدمات ابری گوگل واگذار کرد

آلفابت به عنوان شرکت مادر گوگل از آغاز همکاری‌های استراتژیک جدید و طولانی مدت خود با توییتر خبر داد. براساس قرارداد جدید بین این دو شرکت، توییتر همکاری‌های خود با گوگل را تمدید کرده است تا فرآیند تحلیل آفلاین داده‌ها، پردازش اطلاعات و بهره مندی از خدمات یادگیری ماشینی آن تحت پلتفرم Data Cloud گوگل انجام شود.
این همکاری‌های جدید به توییتر امکان می‌دهد داده‌های خود را سریع‌تر از قبل تجزیه و تحلیل کند و همچنین تجربه کاربرانی که هر روز از خدمات این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند، ارتقا می‌یابد. لازم به ذکر است که پس از اعلام خبر آغاز همکاری‌های استراتژیک این دو شرکت، ارزش سهام توئیتر و آلفابت در بازار بورس آمریکا افزایش یافت.
 
 
پشت هر لایک، توئیت یا بازنشر توئیت‌های موجود در این شبکه اجتماع مجموعه گسترده‌ای از نقاط داده وجود دارد که به گروه‌ها کمک می‌کند تا دریابند که هر یک از کاربران کدام یک از خدمات موجود را مورد استفاده قرار می‌دهند و به چه محتوایی تمایل بیشتر دارند. برای پردازش تمامی این اطلاعات پلتفرم داده‌های توئیتر تریلیون‌ها رویداد را زیر نظر می‌گیرد و صدها پتابایت داده را به صورت لحظه به لحظه پردازش می‌کند و روزانه ده‌ها هزار شغل در بیش از ده خوشه اصلی این فرآیند را زیر نظر می‌گیرند.
با همکاری جدید دو میان این دو شرکت، توییتر از پلتفرم Data Cloud و ابزارهای زیرمجموعه آن از جمله BigQuery، Dataflow، Cloud Bigtable و سیستم‌های یادگیری ماشینی گوگل بهره می‌برد. این ابزارها نه تنها اکوسیستم داده‌های توئیتر که به سرعت در حال رشد است را پشتیبانی می‌کنند، بلکه امکان پاسخ دهی سریع‌تر در فرآیند پردازش داده را فراهم می‌آورند و نوآوری عمیق‌تر محصولات در عرصه یادگیری ماشینی را ارایه می‌دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.