تلفن همراه

گوشی

February 26, 2021
12:23 جمعه، 8ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121505

IDC: اپل در سال ۲۰۲۰ نیمی از بازار گوشی‌های هوشمند ژاپن را در اختیار داشته است

 
 
طبق آماره منتشرشده از IDC، اپل به دلیل استقبال مناسب از آیفون ۱۲، سلطه‌ی خود را در بازار تلفن‌های همراه ژاپن حفظ کرده است.
 
بنابر گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به آمار شرکت تحقیقاتی IDC، اپل با توجه به چرخه‌ی بی‌سابقه از فروش خانواده‌ی آیفون ۱۲، همواره توانسته حاکم بر بازار تلفن همراه ژاپن باشد و با فاصله‌ی درخور توجهی گوی رقابت را از سایر رقبا ربوده است.
 
به ادعای گزارش مذکور، در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۰، غول دنیای فناوری با فروش ۶٫۰۱۵ میلیون واحد گوشی آیفون توانسته سهم بازارش را به ۵۲٫۶ درصد افزایش دهد و به موجب آن، جایگاه نخست را ازآن خود کرده است. ارقام یادشده رشد سالیانه‌ی ۱۳٫۸ درصدی را در بازه‌ی زمانی مشابه نشان می‌دهند و حاکی از عملکرد کم‌نظیر اپل در سرزمین خواستگاه خورشید است. در این گزارش اشاره می‌شود که اغلب محموله‌های اپل را گوشی‌های دارای قابلیت 5G یعنی سری گوشی‌های آیفون ۱۲ تشکیل می‌دهد.
 
با نگاهی جامع به فروش کلی در سال ۲۰۲۰، کوپرتینویی‌ها همچنان در صدر قرار دارند. طبق داده‌های IDC، اپل با رشد ۸ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۹ و عرضه‌ی ۱۵٫۶۳ میلیون واحد گوشی آیفون، بالغ بر ۴۵,۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. در این فهرست، اصلی‌ترین تعقیب‌کننده اپل شرکت ژاپنی شارپ، متعلق به فاکسکان است که با رضایت به سهم ۱۲٫۴ درصدی، در حدود ۱٫۴ میلیون دستگاه را حمل کرده و کیوسرا، یک شرکت داخلی دیگر، با تصاحب ۷ درصد از سهم بازار و فروش ۸۰۱ هزار گوشی، موفق به کسب جایگاه سوم پرفروش‌ترین‌ها شده است. در نهایت، رقیب کره‌ای اپل در بازار جهانی، سامسونگ با در اختیار داشتن ۶٫۸ درصد بازار و عرضه‌ی ۷۸۱ هزار محموله، چهارمین برند برتر این فهرست محسوب می‌شود.
 
به‌طور کلی، آمار مورد بحث گوشی‌های هوشمند و غیر هوشمند را شامل می‌شود و هنگامی که فقط به گوشی‌های هوشمند رجوع کنیم، سناریو باز تکرار می‌شود و اپل با سهم ۴۷٫۳ درصدی پیشرو است. تنها تغییر در رتبه‌بندی گوشی‌های هوشمند این است که سامسونگ مقام سوم را کسب کرده و کیوسرا به رتبه‌ی چهارم سقوط کرده است. همچنین، باید به این نکته اشاره کرد که با وجود همه‌گیری ویروس کرونا و بسته شدن فروشگاه‌های مربوطه، کل محموله‌های گوشی‌های هوشمند ۱۰٫۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌اند.
 
این نشان‌دهنده بهبود نسبی بازار ژاپن در مقایسه با سال ۲۰۱۹ است که این کشور شاهد کاهش محموله‌های تلفن همراه بود. بااین‌حال، گزارش یادآوری می‌کند که متوسط قیمت گوشی همچنان در حال کاهش است و نگرانی‌هایی را برای فروشندگان کوچک‌تر تلفن‌های هوشمند ایجاد کرده است. نکته‌ی جالب توجه دیگر این است که سونی به‌عنوان برند با اصالت ژاپنی دربین چهار فروشنده‌ی برتر قرار نگرفته و گویا بخش گوشی‌های هوشمند سونی کماکان در حال از دست دادن سهم بازار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.