تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 28, 2021
11:25 یکشنبه، 10ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121565

پرداخت خسارت خودرو آنلاین شد

 
طبق اعلام یکی از پلتفرم‌های خدمات بیمه، از این پس مردم می‌توانند خسارت‌های مربوط به خودرو را به صورت آنلاین دریافت کنند.
 
تحقیقات و بررسی‌هایی که در زمینه رضایت مردم از خدمات بیمه‌ای انجام شده نشان میدهد که بیشترین میزان عدم رضایت مردم از بیمه، مربوط به فرآیند پرداخت خسارت است. علاوه بر آن، شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن موج‌‌های جدید این بیماری، بسیاری از شرکت‌ها را بر آن داشت تا خدمات خود را به صورت آنلاین عرضه کنند تا به شیوع بیماری دامن نزنند.
 
مشکلاتی که پس از خرید بیمه و در زمان دریافت خسارت نیز وجود دارد، معمولا مردم را به دردسر می‌اندازد.  عدم آشنایی افراد با روند دریافت خسارت، نیاز به مراجعه حضوری، نیاز به طی کردن مراحل پیچیده برای ارزیابی و دریافت خسارت، زمان‌بر بودن فرآیند تعیین خسارت تا دریافت خسارت و … از مشکلاتی هستند که برای افراد ایجاد می‌شود.
 
با وجود مشکلات متفاوتی که در زمینه دریافت خسارت وجود دارد، شرکت‌های بیمه تصمیم جدی برای رفع این مشکلات نگرفتند و تنها راه‌حل نسبی که ارائه شد، پرداخت خسارت سیار توسط برخی از شرکت‌های بیمه است. پس از مشاهده و ارزیابی این مشکلات، بیمیتو، یکی از اولین پلتفرم‌های استعلام و خرید آنلاین بیمه در ایران، به تازگی بخشی تحت عنوان «پرداخت خسارت آنلاین» به سایت خود اضافه کرده است.
 
فرآیند پرداخت و دریافت آنلاین خسارت خودرو چگونه است؟
جدیدترین خدمت پلتفرم خدمات بیمه‌ای بیمیتو، پرداخت آنلاین خسارت بیمه است که در حال حاضر به دلیل اهمیت و محبوبیت بیشتر بیمه‌های مربوط به خودرو، فقط برای بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث ارائه می‌شود.
 
در این خدمت جدید، افرادی که بیمه بدنه یا شخص ثالث خود را از بیمیتو خریداری کرده‌اند، در زمان خسارت چه مقصر باشند چه زیان‌دیده، می‌توانند به سایت بیمیتو بخش «پرداخت خسارت آنلاین» مراجعه کنند و با ثبت درخواست، روند دریافت خسارت خود را به کارشناسان بیمیتو واگذار کنند.
 
کارشناسان بخش خسارت بیمیتو، پس از تایید درخواست، دریافت مدارک لازم و ارزیابی خسارت، مراحل دریافت خسارت از شرکت بیمه را به جای بیمه‌گذار یا زیان‌دیده طی می‌کنند و در نهایت مبلغ نهایی خسارت به شماره حساب فرد زیان‌دیده واریز می‌شود.
 
کارشناسان بیمیتو به صورت ۲۴ساعته پاسخگوی سوالات درباره نحوه پرداخت یا دریافت آنلاین خسارت هستند. پرداخت آنلاین خسارت در حال حاضر به تعدادی از شرکت‌ها و استان‌ها محدود است که در آینده با همکاری شرکت‌های بیمه، این خدمت گسترده و برای شرکت‌های بیشتر و در استان‌های بیشتر ارائه خواهد شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.