تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 28, 2021
16:03 یکشنبه، 10ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121580

پیام تبریک رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس پژوهشگاهICT

 
وحید بزدانیان رئیس پژوهشگاه رتباطات و فناوری اطلاعات، در پیامی پنجاهمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه را تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، متن پیام به این شرح است:
خداوند متعال را شاکر و سپاسگزاریم که تحت توجهات ذات اقدسش و در پی گذر سالیان پر فراز و نشیب،پنجاه سالگی درخت تنومند و پرحاصلی را به نظاره نشسته ایم که سالهاست کشور از دستاوردهای آن متنعم شده است
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) که با هدف انتقال فناوری های مخابراتی به داخل کشور ایجاد شده بود،اندک اندک و با جذب متخصصان دلسوز به مرجعی برای بومی سازی فناوری تبدیل شد که در پرتو آن، توانست در سالهای جنگ تحمیلی، نیاز کشور را به تجهیزات مخابراتی برآورده سازد
پس از پایان جنگ نیز،همین دانش و توان فنی به لباس اجرا نیز مزین گردید و منجر به تشکیل دهها شرکت تامین کننده و پیمانکار مخابراتی شد.
نسل های گوناگون ارتباطات کشور،خواستگاهی برای رشد و بالندگی،جز پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نداشته اند و فناوری اطلاعات نیز در این پیوستار پرافتخار، پشتیبانان اصلی خود‌را در پژوهشگاه یافته است.
این پژوهشگاه گرانسنگ با جذب اعضاء هیات علمی فرهیخته و پژوهشگران ،جایگاه خود را در تراز نخست جامعه علمی کشور تثبیت کرده است و اکنون در مسیرجهانی شدن گام نهاده است.
تجدید ساختار پژوهشگاه و توجه ویژه به جنبه های نوین ارتباطات و فناوری اطلاعات نظیر نسل پنجم ارتباطات سیار، داده های بزرگ،اینترنت اشیاء،هوش مصنوعی و اقتصاد دیحیتال با توجه و تمرکز بر همین هدف ارزشمند صورت گرفته است.
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دهه ششم از حیات خود،به دنبال افزایش تاثیرگذاری  در منظومه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور اعم از بخش های دولتی و غیردولتی است و جایگاه خود را به عنوان تسهیل گرفته فعالیت های فناورانه در این‌بخش پی گیری خواهد نمود
و دیری نخواهد پایید که نام این پژوهشگاه با افتخاراتی بس بزرگتر از آنچه تا کنون بوده است،مترادف خواهد شد.
باش تا صبح دولتش بدمد
کین هنوز از نتایج سحر است
بعون الله تعالی
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.