اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

March 1, 2021
15:03 دوشنبه، 11ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121618

اپلیکیشن Shorts رقیب تیک تاک می شود

اپلیکیشن اجتماعی تیک‌تاک که هم اکنون به غول به‌اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه تبدیل شده است از ماه مارس امسال با رقیب اصلی خود که توسط شرکت آلفابت روانه بازار می‌شود، روبرو خواهد شد. شرکت بزرگ آلفابت که از زیرمجموعه‌های آن می‌توان به گوگل اشاره کرد تصمیم دارد طی چند هفته پیش‌رو اپلیکیشن ویژه‌ای را با نام YouTube Shorts وارد بازار آمریکا کند.
«نیل موهان» مدیر تولید یوتیوب در یک پست وبلاگی خبر عرضه YouTube Shorts را منتشر کرد و در کنار آن از چندین اصلاحات دیگر در زمینه به اشتراک گذاری ویدیو و فرآیندهای کسب درآمد از یوتیوب و عرضه گسترده نسخه آزمایشی YouTube Shorts را در چند هفته آینده برای کاربران آمریکایی خبر داد و اظهار کرد که این محصول سپتامبر گذشته در کشور هند طرح آزمایشی موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشته است.
این سرویس جدید به کاربران امکان می‌دهد فیلم‌های بسیار کوتاه را به صورت مستقیم از طریق تلفن همراه هوشمند خود با چند کلیک به اشتراک بگذارند. گوگل از اپلیکیشن کاربردی YouTube Shorts به عنوان روش جدید برای ابراز وجود کاربران در 15 ثانیه یا کمتر یاد کرد و توضیح داد که این فرآیند مشابه تجربه کاربران در تیک‌تاک صورت می‌گیرد.
آقای موهان در این خصوص نوشت: «هرساله تعداد بیشتری از کاربران برای راه اندازی کانال خود به یوتیوب مراجعه می‌کنند. ولی ما می‌دانیم که هنوز هم تعداد زیادی از افراد وجود دارند که ظرفیت بیشتری برای تولید ویدیو دارند. این همان اتفاقی است که باعث شد ما روی پروژه Shorts کار کنیم و طی آن ابزار ویژه خود برای به اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه را در اختیار تولیدکنندگان ویدیو و هنرمندان قرار دهیم تا بتوانند فیلم‌های جذاب خود را با تلفن همراه و به سادگی به اشتراک بگذارند.»
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.