اپراتورها

امینت

تلفن همراه

March 2, 2021
12:56 سه شنبه، 12ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121644

وکیل هواوی: مدیر HSBC از اداره اسکای‌کام در ایران توسط هواوی مطلع بوده است

ICTna.ir – جلسه دادرسی استرداد منگ وانژو، مدیر ارشد مالی هواوی در دادگاه کانادا از روز گذشته با دفاع از ادعاهای دادستان مبنی بر گمراه کردن HSBC درخصوص روابط این شرکت مخابراتی چینی با ایران از سر گرفته شد.
 
Meng Skycom.PNG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، با شروع جلسات پنج روزه در دادگاه عالی بریتیش کلمبیا، به ادعاهای نقض تحریم‌ها که منجر به دستگیری منگ شد، پرداخته خواهد شد.
 
ایالات متحده دختر بنیان‌گذار هواوی، رن ژنگفی را متهم کرده است که بانک HSBC را درخصوص روابط تجاری این کمپانی با ایران به اشتباه انداخته و موجب شده تا این بانک تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران را نقض کند.
 
منگ 49 ساله در دسامبر سال 2018 در فرودگاه ونکوور کانادا به درخواست ایالات متحده دستگیر شد و از آن زمان تاکنون و در حین مراحل دادرسی پرونده‌اش در حبس خانگی به سر می‌برد.
 
فرانک آداریو، وکیل مدافع این پرونده فاز جدیدی از جلسات دادرسی را با بیان اینکه مدیر جهانی ارتباط با مشتریان HSBC که وظیفه نظارت بر معاملات این شرکت با هواوی را برعهده دارد، از اداره شرکت اسکای‌کام در ایران توسط هواوی مطلع بوده است، آغاز کرد.
 
دادستان‌های آمریکا مدعی هستند که اسکای‌کام به عنوان یک شرکت زیرمجموعه و وابسته به هواوی در ایران فعالیت می‌کرده و منگ این رابطه را به درستی بیان نکرده است. طبق ادعای آنها، منگ گفته است که اسکای‌کام به شرکت ثالثی فروخته شده است درحالیکه به یک شرکت مادری که توسط هواوی اداره می‌شود، فروخته شده بوده است.
 
آداریو به اظهارات دادستان‌های آمریکایی اینطور پاسخ داد که ایمیل‌های کارمند HSBC نشان می‌دهد که اطلاعات مورد نیاز درباره اداره اسکای‌کام توسط هواوی قبلا به صورت اختیاری در اختیار بانک قرار گرفته بوده است ضمن اینکه این رابطه قبلا در گذشته توسط رویترز نیز گزارش شده بوده است.
 
این وکیل مدافع مدیر ارشد مالی هواوی گفته است شواهد ادعایی دادستان‌های آمریکایی که بانک HSBC براساس اطلاعات ارایه شده از سوی منگ تصمیم گرفته، کاملا اشتباه است چرا که این موضوع می‌بایست جزو دانش یک مدیر ارتباطات جهانی باشد.
 
رابرت فراتر، دادستان کانادا با ابراز مخالفت با اظهارات این وکیل مدافع و اصرار بر اینکه جلسه دادرسی استرداد، دادگاه نیست، با درخواست آداریو برای پذیرش شواهد جدید مخالفت کرد. او خطاب به قاضی گفت: او اینجا نیست تا در مورد دانش کارمندان بانک استنباط کند.
 
فراتر گفته است وکلای مدافع منگ فرصتی برای بازجویی از شاهدان بانکی در مورد دانش آنها از شرکت‌های وابسته به هواوی در دادگاه خواهند داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.