تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

March 6, 2021
9:19 شنبه، 16ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121741

عینک ریزر Anzu با اسپیکر کاملا بی‌سیم و قیمت ۲۰۰ دلار رونمایی شد

 
 
Anzu عینک جدیدی است که ریزر آن را «هوشمند» خطاب می‌کند؛ اما در دسته‌ی عینک‌های مجهزبه اسپیکر قرار می‌گیرد و به‌غیر از این مشخصه، قابلیت برجسته‌ی دیگری ندارد. 
 
ریزر روز گذشته به‌صورت رسمی عینک هوشمند جدیدی را تحت عنوان انزو (Razer Anzu) رونمایی کرد. این عینک جدید همچون عینک‌هایی که پیش‌تر بوز و آمازون و برخی دیگر از شرکت‌های حوزه‌ی فناوری تولید کرده‌اند، درون قاب خود از اسپیکر استفاده می‌کند.
 
بر اساس گزارش خبرگزاری ورج، عینک هوشمند ۱۹۹٫۹۹ دلاری ریزر انزو قرار است در دو مدل با قاب مستطیلی و دایره‌ای در دسترس مشتریان قرار بگیرد. هر یک از این مدل‌ها در دو اندازه عرضه می‌شود:‌ کوچک و بزرگ. امکان سفارش عینک هوشمند ریزر از روز گذشته وجود دارد. ریزر دو مجموعه‌ عدسی درون جعبه‌ی محصول قرار می‌دهد. اولین مجموعه، دو عدسی عادی و شفاف را شامل می‌شود که می‌توانند ۳۵ درصد از نور آبی را دفع کنند. دومین مجموعه شامل دو عدسی مخصوص عینک‌های آفتابی است که می‌توانند ۹۹ درصد اشعه‌ی مضر فرابنفش را دفع کنند. 
 
ریزر رویکرد جالبی برای تولید عینک هوشمند مجهزبه اسپیکر در پیش گرفته است و به‌دلیل همین رویکرد تا حدی خود را از رقبایش در بازار متمایز می‌کند. ریزر در Anzu از اسپیکر تمام‌بی‌سیم (True Wireless) استفاده می‌کند؛ بدین‌مفهوم که اسپیکرهای راست و چپ عینک کاملا از هم جدا هستند. ریزر می‌گوید این کار به راحتیِ بیشتر ختم می‌شود، زیرا قاب عینک به‌شکلی راحت‌تر جمع و باز می‌شود و به‌طور کلی انعطاف‌پذیری بیشتری دارد.

 
ازطرفی دیگر، همین سیستم می‌تواند به شرایطی عجیب برای شارژ اسپیکر منتهی شود. شما باید هر دو دسته‌ی عینک را به‌صورت همزمان شارژ کنید (روی هر یک از این دسته‌ها پوگو پین به‌چشم می‌خورد). ازلحاظ تئوری سیستم صوتی به‌کاررفته در عینک Anzu ممکن است با مشکلاتی نظیر قطع ناگهانی صدا در یکی از اسپیکرها مواجه شود که به‌طور معمول برای هدفون‌های تمام‌بی‌سیم رخ می‌دهند. 
 
اگر به عدسی طبی نیازمند هستید، نگران نباشید. ریزر می‌گوید با شرکت Lensabl همکاری کرده تا خریداران Anzu بتوانند لنزهای طبی را با ۱۵ درصد تخفیف خریداری کنند. بدیهی است که استفاده از لنز طبی باعث می‌شود قیمت نهایی عینک بسیار بیشتر از قیمت استاندارد باشد.
 
ریزر می‌گوید در هر یک از دسته‌های عینک از درایوری ۱۶ میلی‌متری استفاده کرده است و هر یک از این دسته‌ها حساس به لمس هستند و می‌توانید با ضربه آن‌ها را کنترل کنید. ازطریق ضربات انگشت می‌توان کارهایی مثل تغییر موسیقی، پاسخ دادن به تماس‌ها و فعال‌سازی دستیار صوتی هوشمند را انجام داد. 
 
عینک ریزر Anzu به‌لطف بهره‌مندی از گواهی IPX4 می‌تواند دربرابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان دهد، البته باید در مواقعی که باران شدید می‌بارد از عینک استفاده نکنید. عینک IPX4 به‌طور کلی می‌تواند در برابر پاشش کمِ آب بدون مشکل کار کند. ریزر می‌گوید تأخیر بلوتوث را در عینک IPX4 به ۶۰ میلی‌ثانیه کاهش داده است.
 
وقتی Anzu را از چشم دربیاورید و دسته‌های عینک را در حالت بسته قرار دهید، عینک به‌طور خودکار خاموش می‌شود. در زمانی که عینک را باز کنید، Anzu سریعا به آخرین دستگاهی که به آن متصل بود متصل می‌شود.

براساس ادعای ریزر، Anzu در حالت آماده‌به‌کار تا دو هفته دوام می‌آورد. ریزر می‌گوید باتری Anzu حداکثر ۵ ساعت شارژدهی می‌کند. این میزان شارژدهی تقریبا هم‌سطح با عینک بوز است؛ بوز می‌گوید عینک Tenor حدودا ۵٫۵ ساعت شارژدهی می‌کند.
 
یکی از مشکلات مهم عینک‌های مجهزبه اسپیکر، این است که افراد نزدیک به شما هم می‌توانند صدای پخش‌شده از عینک را بشنوند. ریزر می‌گوید افرادی که فاصله‌شان با شما در حد اندازه‌ی بازوتان باشد احتمالا موسیقی پخش‌شده از Anzu را خواهند شنید. 
 
کیس همراه محصول که پوششی از چرم مصنوعی دارد از ضامنی مغناطیسی بهره می‌برد و محفظه‌ی مجزایی برای حمل کابل و عدسی‌های اضافی دارد. عینک Anzu به‌صورت انحصاری ازطریق وب‌سایت و فروشگاه‌های حضوری رسمی این شرکت به‌فروش می‌رسد؛ البته در آمریکای شمالی امکان تهیه‌ی آن‌ در بست بای وجود دارد
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.