تلفن همراه

فناوری

March 6, 2021
14:34 شنبه، 16ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121764

برخی از مردم جهان هنوز نگران ریسک‌های 5G هستند

ICTna.ir – باوجود هیجان و انرژی بسیار بالایی که در صنعت تلکام برای راه‌اندازی شبکه‌های 5G وجود دارد اما نباید فراموش کرد که هنوز افرادی در دنیا وجود دارند که به اندازه کسانی که این شبکه‌ها را راه‌اندازی می‌کنند از توسعه این فناوری خوشحال نیستند.
 
5g-in-countries-770x285.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گرچه اتفاقات ناخوشایند سال قبل درخصوص به آتش کشیدن آنتن‌ها و دکل‌های 5G فراموش شده اما هنوز رسانه‌های محلی بریتانیا گاهی از آتش زدن آنها خبرهایی منتشر می‌کنند و حاکی از آن است که هنوز برخی درمورد توسعه این فناوری نگران هستند.
 
تحقیقات آنلاین جدید از داده‌های منتشر شده حاکی از آن است که در برخی بازارهای مهم جهان مشترکان به دنبال جلب توجه گوگل درباره نگرانی‌های آنها از توسعه 5G هستند.
 
براساس مطالعات انجام شده، وقتی پای 5G به میان می‌آید، ایالات متحده بدبین‌ترین مردم را در این زمینه دارد و در هر ماه به طور متوسط 374 هزار و 700 تحقیق درباره تاثیرهای منفی این فناوری صورت می‌گیرد. پس از آن بریتانیا در مقام دوم با 93 هزار و 400 تحقیق قرار دارد و 1415 تحقیق منفی درباره 5G به ازای هر یک میلیون جمعیت این کشور وجود دارد و پس از آن استرالیا قرار دارد.
 
بیشترین سوالات این گروه از مردم که نگران تاثیر 5G بر سلامت عمومی هستند درباره این است که آیا این فناوری امن است؟ آیا 5G خطرناک است؟ آیا ریسک سلامتی برای مردم به همراه دارد؟ یا آیا موجب ابتلا یا گسترش کووید 19 می‌شود؟
 
کمترین بدبینی به این فناوری در میان مردم آفریقا مشاهده می‌شود اما در همین حال سوال «5G چیست؟» به طور متوسط 127 هزار و 400 بار در هر ماه در ایالات متحده، 24 هزار و 200 بار در بریتانیا و 15 هزار و 100 بار در کانادا روی گوگل سرچ می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.