تلفن همراه

فناوری

March 7, 2021
9:56 یکشنبه، 17ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121791

سامسونگ رکورد سرعت 5G را شکست

ICTna.ir – شرکت سامسونگ، غول کره‌ای فناوری مدعی شده است که توانسته در شرایط آزمایشگاهی با استفاده از کیت‌های تجاری رکورد سرعت اینترنت 5G را با سرعت 5.23 گیگ در هر ثانیه بشکند.
 
samsung-5g-graphic-770x285.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تمامی جزئیات اجرای این تست برای سنجس رکورد سرعت 5G بسیار مهم است زیرا ماه آوریل گذشته هم سامسونگ مدعی شده بود توانسته رکورد سرعت 8.5 گیگابایتی را با استفاده از دو دستگاه و با سرعت 4.25 گیگ روی هر یک از آنها بشکند.
 
اخیرا نوکیا هم سعی کرد از ترفند مشابهی روی شبکه تجاری استفاده کند و پس از آن اتصالات با ادعای تایید نشده‌ای از تست سرعت 9.1 گیگ خبر داده بود.
 
شکستن رکوردهای سرعت 5G برای اپراتورهای مخابراتی اتفاق عجیب و غریبی نیست اما قاعدتا انجام آنها در شرایط خاص آزمایشگاهی نباید تعجب‌برانگیز باشد. اما با این وجود سامسونگ در شرایط معمولی‌تری با ارایه جزییات بیشتری از رکورد جدید سرعت خود خبر داده است و باز هم نباید فراموش کرد که این رکورد در شرایط آزمایشگاهی ثبت شده است.
 
تفاوت اصلی میان تست سرعت اخیر سامسونگ با تستی که در ماه آوریل گذشته انجام شد، یافتن راهی برای تقویت باندهای mmWave با استفاده از باندهای فرکانسی اضافه 4G است. این فناوری جدید ارتباطات رادیویی دوگانه جدید E-UTRAN (EN_DC) نامگذاری شده و در این مورد باند 800 مگاهرتز mmWave با 40 مگاهرتز باند فرکانسی 5G تقویت شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.