اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

March 9, 2021
15:24 سه شنبه، 19ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121904

مدیرعامل شرکت ایرانسل: نسل پنجم اینترنت زیر بنای نسل‌های جدید و اقتصاد دیجیتال است

 
 
مدیر عامل شرکت ایرانسل گفت: ایرانسل در ایجاد بهره وری از نسل های جدید تکنولوژی پیش رو بوده و با ورود به نسل های جدید بستر ساز اقتصاد دیجیتال در کشور است.
 
 از کیش، بیژن عباسی آرند در آیین افتتاح نسل پنجم اینترنت درکیش با بیان اینکه ایرانسل به عنوان اولین شرکت حوزه ارتباطی که نسل اینترنتی موبایل را وارد کشور کرده است اظهار کرد: ایرانسل به عنوان یک شرکت فناور محور توانست نسل های سوم و جهارم اینترنت را وارد کشور کرده در ادامه نسل پنجم را به فضای ارتباطی در کشور بیافزاید و در عمل ظرفیت هایی برای رقابت در این حوزه ایجاد کند.
 
وی با تاکید بر ایجاد زیرساخت های ارتباطی نسل جدید اینترنت طی سال های گذشته توسط شرکت ایرانسل افزود: در کل کشور بسترسازی های لازم برای ورود نسل پنجم اینترنت ایجاد شده و آماده خدمات رسانی در این حوزه هستیم.
 
مدیرعامل شرکت ایرانسل  با بیان اینکه ورود به نسل پنجمم تنها تغییر از یک نسل به نسل دیگر نیست افزود: با ورود به نسل پنجم زیربنای نسل جدیدی از اقتصاد دییتال  شکل می گیرد و زیست بومی برای ارائهه خدمات نسل های جدید ایجاد می شود.
 
وی با اشاره به حمایت های صورت گرفته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و سازمان منطقه آزاد کیش برای انعقاد یک تفاهم نامه چهار جانبه با ایرانسل افزود:  راه اندازی نسل پنجم اینترنت در جزیره کیش یکی از بندهای این تفاهم نامه بود که امروز شاهد تحقق آن هستیم و ذیل آن ارائه خدمات و سرویس هایی در بستر ارتباطات تعریف شده است که امیدواریم بتوانیم به زودی در کیش راه اندازی کنیم.
 
عباسی آرند به برنامه هایی ویژه ای که شرکت ایرانسل در توسعه خدمات نسل جدید اینترنت در دستور کار خود اشاره کرد و افوزد: قدم بعدی بومی سازی این فناوری است.
 
وی با تاکید بر وابستگی به تجهیزات نسل جدید برای  بومی سازی این فناوری تصریح کرد: در این راستا با دانشگاهها، استارت آپ ها و شرکت های دانش بینان در حال انجام اقدامات جدی برای کاهش وابستگی ها و تولید تجهیزات مورد نیاز این حوزه هستیم.
 
مدیرعامل شرکت ایرانسل با بیان اینکه دنیا به سوی نسل ششم در حال پیش روی است خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم در آمادگی، افزایش شناخت و فهم و توسعه نسل های بعدی پیش گام باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.