تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 10, 2021
11:31 چهارشنبه، 20ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121923

ال‌جی برای خودروهای تسلا باتری می‌سازد

ICTna.ir – راهکارهای انرژی ال‌جی قصد دارد باتری‌های پیشرفته موبایلی برای خودروهای الکتریکی تسلا تا سال 2023 بسازد و قرار است سایت‌های تولید آنها در اروپا و آمریکا قرار بگیرند.
 
Tesla LG.PNG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در همین حال یک منبع مطلع به این موضوع به رویترز گفته است تسلا هنوز موافقت نهایی خود را با این معامله اعلام نکرده است چراکه نگران است نقش LG در زنجیره تامین آن در کنار چین افزایش یابد.
 
هفته گذشته این تولیدکننده کره‌ای باتری به خبرنگاران گفته بود قصد دارد کارخانه‌ای در آمریکا تاسیس کرده و باتری‌های سلولی برای خودروهای الکتریکی و سیستم‌های ذخیره انرژی تولید کرد. 
 
این شرکت به مشتریان بالقوه خود اشاره‌ای نکرده است اما یکی از منابع مطلع گفته است ال‌جی امیدوار است تسلا یکی از خریداران باتری‌های این شرکت باشد.
 
در ماه سپتامبر نیز ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا از طرحی بلندپروازانه برای توسعه باتری‌های جدید خبر داده بود و تامین‌کنندگانی مانند ال‌جی و پاناسونیک را ترغیب کرد تا از فناوری تایید نشده‌ای استفاده کنند یا با ریسک از دست دادن مشتریان خود در بلند مدت مواجه شوند.
 
ال‌جی درحال حاضر باتری‌های سلولی بسیار کوچکی برای تسلا در چین تولید می‌کند و پاناسونیک نیز در همکاری مشترک با تسلا پنج میلیارد دلاری برای تولید نیازهای این خودروساز در نوادا سرمایه‌گذاری کرده است.
 
ال‌جی نیز همکاری مشترک 2.3 میلیارد دلاری با جنرال موتورز دارد و GM پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد دومین کارخانه باتری‌سازی آمریکایی را با ال‌جی بسازد..
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.