اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 11, 2021
12:09 پنجشنبه، 21ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121948

وزیر ارتباطات: نمی توان با بخش خصوصی مشارکت کرد و یکباره به قرارداد ۱۰ ساله تبصره‌ای اضافه کرد/ اقتصاد دیجیتال آینده را در دست خواهد گرفت

 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین روز سفر به هرمزگان گفت: نمی‌شود مداخلات دولتی را افزایش داد و با بخش خصوصی مشارکت کرد و قرارداد ۱۰ ساله بست و به یکباره تبصره ای به قرارداد اضافه کرد به بهانه اینکه دولت ۱۰ درصد مالیات بیشتر بگیرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محمد جواد آذری جهرمی در ادامه سفر دو روزه خود به استان هرمزگان در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی این استان، گفت: تجارت آداب خاص خود را دارد. اقتصاد برای توسعه نیازمند مسائل مورد اقتضای خود است. اگر تصمیم داریم اقتصاد قوی پیش رو داشته باشیم نمی‌توانیم رابطه خوب با همسایگان نداشته باشیم، شفافیت نداشته باشیم و نمی‌شود مداخلات دولتی را افزایش داد و با بخش خصوصی مشارکت کرد و قرارداد ۱۰ ساله بست و به یکباره تبصره ای به قرارداد اضافه کرد به بهانه اینکه دولت ۱۰ درصد مالیات بیشتر بگیرد.
وی با بیان اینکه بنابر آمار، قرن بیست و یکم، قرن اقتصاد دیجیتال است گفت: حکومت‌ها سرمایه‌گذاری‌های مفصلی در حوزه اقتصاد دیجیتال انجام داده اند و اقتصاد دیجیتال در آینده کل دنیا را فرا خواهد گرفت. 
آذری جهرمی افزود: برای اینکه اقتصاد دیجیتال رشد کند نیاز اصلی این است که فعالان بخش خصوصی به عنوان قطب‌های اقتصادی مسائل‌شان را در پارک‌های علم و فناوری ارایه کنند تا راه‌حل مناسب ارایه شود و مشکل آنها و هم مشکل دریافت کننده کالا و خدمات رفع شود و همزمان اقتصاد دیجیتال  رشد کند.
 
وزیر ارتباطات ادامه داد: همه ظرفیت‌های موجود در استان هرمزگان برای رشد اقتصاد دیجیتال از جمله گردشگری، شیلات، کشاورزی، حمل و نقل فراهم است اما پیش نیاز آن تقویت کمیسیون ICT در اتاق بازرگانی استان است. 
وی با بیان اینکه قطعا وزارت ارتباطات برای تقویت این کمیسیون حضور فعال خواهد داشت، گفت: در این جمع مطرح شد که یکی از نیازهای فعلی در استان، کلان داده است. خب ما ابر رایانه سیمرغ را آماده کرده‌ایم که اولین کاربرد آن پیش‌بینی مدل همه گیری کرونا بر اساس اطلاعات قبلی است. 
آذری جهرمی افزود: کلان داده آن تهیه شد و ستاد مقابله با کرونا تهران به نموداری از محلات مختلف تهران دسترسی پیدا کرده است و بر اساس آن می‌توانند پیشرفت کرونا در محل‌های مختلف را پیش‌بینی کنند. 
وزیر ارتباطات ادامه داد: به نظرم ما و اتاق بازرگانی هرمزگان می‌توانیم کارهای خوبی را پیش ببریم و حتما برای ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال تلاش می‌کنیم و معتقدم ظرفیت توسعه اقتصاد دیجیتال در استان وجود دارد. 
وی تصریح کرد: اگر توسعه اقتصاد دیجیتال را به خوبی پیش ببریم هم به لحاظ موازنه ژئوپلیتیک سایبری و هم به‌ لحاظ ارتباطات با کشورهای منطقه موازنه ایجاد می‌شود. اگر قدرت اقتصادی افزایش پیدا کند می‌توانیم با طرف مقابل گفت‌وگو کنیم ولی وقتی توان‌های اقتصادی  برابر نباشد این مسائل معنا پیدا نمی‌کند. 
 
دیدار با خالو قنبر
وزیر ارتباطات پیش از پایان سفر و بازگشت به تهران ابتدا در یکی از محلات محروم بندر عباس به منزل قنبر راستگو معروف به خالو قنبر نوازنده مشهور ساز محلی جفتی در ایران و جهان رفت و دقایقی با این هنرمند هرمزگانی و خانواده هنرمندش هم کلام شد.
در پنجمین اجلاس کمیته ثبت میراث ناملموس، شیوه نوازندگی نی جفتی قنبر راستگو در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت ملی شده است.
 
 
خالئ.jpg
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.