تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 13, 2021
14:54 شنبه، 23ام اسفندماه 1399
کد خبر: 122016

بانک روسیه آزمایش روبل دیجیتال را در ۲۰۲۲ شروع خواهد کرد

 
بانک مرکزی روسیه امیدوار است تا پایان ۲۰۲۱، نمونه‌ی اولیه‌ی پلتفرم روبل دیجیتال را کامل کند.
 
 
به گفته‌ی یکی از مقامات ارشد اجرایی، بانک مرکزی روسیه انتظار دارد نسخه‌ی دیجیتال واحد پول این کشور را تا ۲۰۲۲ به بهره‌برداری آزمایشی برساند.
 
چهارشنبه آژانس خبری محلی Prime خبر داد که معاون بانک مرکزی روسیه، الکسی زابتکین، گفته است این بانک برنامه دارد نمونه‌ی اولیه‌ی روبل دیجیتال را تا پایان ۲۰۲۱ تمام کند.
 
زابتکین این برنامه را در رویداد آنلاینی که به میزبانی مدرسه‌ی اقتصادی جدید مسکو میزبانی می‌شد، اعلام کرد. او گفت نمونه‌ی اولیه از «تراکنش‌ واقعی» پشتیبانی نمی‌کند و تنها نقطه‌ی شروعی برای ساخت اکوسیستم است. زابتکین می‌گوید:
 
براساس این نمونه‌ی اولیه که شامل به‌سازی می‌شود، در سال آینده کارهای آزمایشی را انجام می‌دهیم.
 
بانک مرکزی روسیه به‌طور رسمی برنامه‌ی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را در اواخر ۲۰۲۰ اعلام و اکتبر گذشته مقاله‌ی مشاوره‌ای توسعه‌ی روبل دیجیتال را منتشر کرده بود. ژانویه، مؤسسه‌ی بانک‌های روسیه بازخورد خود را از این پروژه منتشر کردند و هشدار دادند که مدل پیشنهادی بانک روسیه شامل ریسک‌های مرتبط با امنیت سایبری و کلاهبرداری است.
 
فوریه، معاون اول بانک مرکزی روسیه، اولگا اسکوروبوگاتووا، اعلام کرد این بانک برنامه دارد مدل مفهومی روبل دیجیتال را توسعه بدهد. او گفت بانک امکان گرفتن کارمزد بین والت‌های روبل دیجیتال را حذف نکرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.