تلفن همراه

فناوری

March 16, 2021
15:43 سه شنبه، 26ام اسفندماه 1399
کد خبر: 122133

حذف 10 هزار شغل در نوکیا

ICTna.ir – نوکیا اعلام کرده به دنبال افزایش چالش‌هایش با اریکسون سوئد و هواوی چین قصد دارد طی دو سال آینده به منظور سامان بخشیدن به هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش‌های تحقیقاتی 10 هزار شغل را حذف کند.
 
Nokia Office.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، پکا لوندمارک، مدیر ارشد اجرایی نوکیا پس از تصدی این مسوولیت در سال گذشته، به منظور بهبود اقدامات نادرست صورت گرفته در تولید محصول از سوی مدیریت قبلی این شرکت که موجب آسیب زدن به اهداف آن در توسعه 5G و کاهش ارزش سهام شد، دست به تغییراتی زده است.
 
او در ماه اکتبر از استراتژی جدیدی خبر داد که براساس آن نوکیا چهار گروه کسب و کار خواهد داشت و از مسیر هرچه پیش آید، قصد دارد با به دست آوردن سهم بازار هواوی به راهبر 5G تبدیل شود.
 
قرار است لوندمارک استراتژی بلند مدت، برنامه‌های اقدام و اهداف بلند مدت این کمپانی در بازارهای بزرگ را روز پنج شنبه تشریح کند.
 
نوکیا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است انتظار می‌رود هزینه‌های بازطراحی و امور مربوط به آن تا سال 2021 به حدود 600 میلیون یورو برسد.
 
او گفته است: تصمیماتی که بالقوه روی کارکنان نوکیا تاثیرگذار هستند، به راحتی اتخاذ نمی‌شوند اما اولویت ما این است که به آنها اطمینان بدهیم که هر فرد متاثر از تغییرات استراتژی شرکت، در این فرایند مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
 
نوکیا درحال حاضر 90 هزار کارمند دارد و بعد از به دست آوردن شرکت آلکاتل-لوسنت در سال 2016 نیز هزاران شغل را از بین برد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.