اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 18, 2021
12:47 پنجشنبه، 28ام اسفندماه 1399
کد خبر: 122186

کاهش یک میلیارد تنی انتشار کربن در جهان با گسترش خدمات ابری

تداوم فرآیند به کارگیری سیستم‌های رایانش ابری و گسترش هرچه بیشتر این خدمات در بخش فناوری جهانی می‌تواند تا سال 2024 میلادی کاهش یک میلیارد تنی انتشار کربن را باعث شود.
 
گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد که به کارگیری هرچه بیشتر خدمات رایانش ابری می‌تواند میزان انتشار گازهای سمی از مراکز داده غیرابری را به طور چشمگیر کاهش دهد و این فرآیند در نهایت کاهش یک میلیارد تنی انتشار دی‌اکسید کربن را باعث خواهد شد.
 
در این گزارش داده‌های مربوط به توزیع سرورها و همچنین نرم افزارهای مبتنی بر فضای رایانش ابری و نرم افزارهای سنتی که توسط شرکت‌های توسعه دهنده ارایه می‌شوند و به واسطه مراکز داده پشتیبانی کننده در انتشار گاز سمی CO2 سهیم هستند مورد توجه قرار گرفت.
 
«کوشینگ اندرسون» مدیر برنامه‌های IDC در این خصوص گفت: «ایده اصلی “آی‌تی سبز” از سال‌ها قبل وجود داشته است، ولی هرگز تاثر مستفیم سیستم‌های پردازش در مقیاس وسیع در انتشار گزارش CO2 مورد بررسی قرار نگرفت و هم اکنون سعی کرده‌ایم از این طریق توجه کاربران، تنظیم کنندگان قوانین و سرمایه گذاران را به این مسئله جلب کنیم تا در تصمیم گیری‌های خود برای فعالیت‌های نرم افزاری دقت کنند.»
 
او در ادامه توضیح داد: «برای برخی افراد حرکت به سوی “کربن خنثی” با استفاده از جایگزین‌های کربن صورت خواهد گرفت، ولی طراحی مراکز داده از ابتدا برای خنثی کردن یا حذف کربن می‌تواند سهم عمده‌ای در این مسئله داشته باشد. برای ارایه دهندگان خدمات پیشرفته ابری نیز تطبیق فعالیت‌های کاری با انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه برجا بگذارد».
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.