امینت

تلفن همراه

March 21, 2021
10:53 یکشنبه، 1ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122241

وکیل مدیر مالی هواوی: سوال مامور مرزی درباره دفتر هواوی در ایران به منظور جمع‌آوری مستندات برای FBI بوده است

ICTna.ir – تیم حقوقی منگ وانژو، مدیر ارشد مالی هواوی اعلام کرده است که مامور مرزی کانادا قبل از دستگیری او در فرودگاه ونکوور در سال 2018 از منگ سوالاتی پرسیده که نشان‌دهنده تلاشش برای جمع‌آوری مستندانی برای FBI بوده که فراتر از قلمرو ماموریت و صلاحیت او بوده است.
 
Meng Wanzhou Last Trial.PNG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مونا دوکت، وکیل مدافع منگ وانژو به قاضی گفته است یکی ازسوالاتی که مامور مرزی از او پرسیده، این بوده که آیا هواوی در ایران نمایندگی دارد. سوالی که هیچ ارتباطی به مهاجرت و پذیرش در کانادا ندارد.
 
با قرار گرفتن پرونده بازپرسی استرداد منگ به آمریکا به مرحله آخر، دوکت گفته است: این سوال مامور مرزی تلاشی برای جمع‌آوری مستندات برای گروه دیگری بوده است.
 
منگ 49 ساله به گمراه کردن بانک HSBC آمریکا درباره روابط تجاری هواوی با ایران و نقض قوانین تحریم ایالات متحده از سوی این بانک متهم شده است.
 
دولت کانادا اظهارات تیم حقوقی هواوی را توطئه‌ای بی‌اساس خوانده و اظهار داشته که مقامات در دو طرف مرز مراحل قانونی را دنبال می‌کنند.
 
اگر منگ به آمریکا مسترد شود، به دلیل کلاهبرداری از بانک در دادگاهی آمریکایی محاکمه خواهد شد. او پیشتر اعلام بی‌گناهی کرده بود و از زمان بازداشت خانگی در ونکوور درحال مبارزه با اتهامی که به او وارد شده و استردادش به آمریکا است. تیم حقوقی او که دنبال رفع اتهام است، درخصوص سوءاستفاده از فرایندهای صورت گرفته در طول بازداشت و نقض حقوق وی بحث‌های زیادی را مطرح کرده است.
 
مقامات مرزی کانادا قبل از اینکه پلیس این کشور او را به درخواست آمریکا بازداشت کند، به مدت سه ساعت مورد بازجویی قرار گرفته بوده است.
 
دستگیری او موجب تنش در روابط دیپلماتیک میان اوتاوا و پکن شد. مدت زمان کوتاهی پس از دستگیری منگ، چین هم دو تبعه کانادایی را به جرم جاسوسی بازداشت شد و دادگاه یکی از آنها روز جمعه برگزار شد و دادگاه دیگری روز دوشنبه برگزار خواهد شد.
 
انتظار می‌رود پرونده منگ در ماه می به پایان برسد. هرچند هرگونه اعتراض به حکم صادره می‌تواند نتیجه نهایی را به تاخیر بیاندازد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.