تجارت الکترونیک

سخت‌افزار

March 21, 2021
11:04 یکشنبه، 1ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122242

مدیرعامل توانیر: از فعالیت قانونی ماینرها پشتیبانی و حمایت می‌کنیم

 
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: صنعت برق از فعالیت قانونی استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال پشتیبانی و حمایت می‌کند.
 
 
به گزارش ایرنا، محمدحسن متولی زاده افزود: استخراج رمز ارز برپایه مصرف انرژی انجام می شود.
 
وی ادامه داد: براین اساس و با هدف ساماندهی و مدیریت این فعالیت، دولت مصوبه ای را ابلاغ کرده که بر اساس آن،  فعالیت استخراج رمز ارز را ساختارمند کرده است.
 
مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: صنعت برق نیز طبق مصوبه دولت از فعالیت قانونی استخراج کنندگان ارز مجازی پشتیبانی و حمایت می کند.
 
متولی زاده گفت: تعداد زیادی از استخراج کنندگان ارز مجازی قانونی مراجعه کرده و ما نیز با تامین برق و سایر تسهیلات به آنان کمک داده ایم.
 
وی ادامه داد: تعدادی نیز حاضر به همکاری نشده اند که با آنان برخوردهای قانونی صورت گرفته و خواهد گرفت، البته توصیه ما این است که نسبت به اخذ مجوزهای قانونی اقدام کنند تا هم خود آسیب نبیند و هم خسارتی متوجه صنعت برق نسازند.
 
تلاش برای نوسازی شبکه‌های فرسوده
مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران به پیشنهادهای خوبی که در بودجه برای صنعت برق اندیشیده شده اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بودجه امسال ظرفیت های خوبی برای صنعت برق به همراه دارد.
 
وی ادامه داد: علاوه بر آن بودجه امکان قرار گرفتن منابع این صنعت در اختیار خود صنعت را فراهم آورده است.
 
متولی زاده افزود: تلاش می شود با کمک ظرفیت های اندیشیده شده در بودجه فعالیت برای بازسازی و نوسازی شبکه های فرسوده برق به خصوص در نقاط کم برخوردار سرعت گیرد.
 
مدیرعامل توانیر از انجام تمهیدات لازم برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها خبر داد و گفت: هرساله سوخت مایع برای نیروگاه ها تامین شده و پیش بینی های لازم نیز صورت می گیرد.
 
به فرایند استخراج ارزهای دیجیتال، صنعت «ماینینگ» و به مراکز تولید این ارزها، مزرعه یا «فارم» گفته می‌شود. در صنعت ماینینگ، نفت و گاز به انرژی برق و در نهایت به محصول ارز دیجیتال تبدیل می‌شود که به عنوان یک پول مجازی می‌توان برای مبادلات مالی از آن استفاده کرد.
 
موضوع ماینینگ (استخراج ارزهای مجازی) که موضوعی ناشناخته در کشور به شمار می‌رود، در روزهای اخیربه دلیل نگرانی از افزایش مصرف برق و احتمال کمبود این حامل انرژی مورد توجه قرار گرفته است.
 
مصرف بالای برق توسط دستگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال و مجازی، همواره تهدیدی برای صنعت برق به شمار می‌رود.  البته گفته می شود این تهدید بیشتر از سمت استخراج کنندگان غیرمجاز ارزهای مجازی است تا کسانی که به صورت مجاز اقدام به این کار می کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.