تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 24, 2021
12:55 چهارشنبه، 4ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122297

ایلان ماسک: اکنون می‌توانید با بیت کوین تسلا بخرید

 
ایلان ماسک گفته است شهروندان آمریکایی اکنون می‌توانند با بیت کوین تسلا بخرند. تسلا اوایل امسال اعلام کرده بود که پرداخت با بیت کوین را امکان‌پذیر خواهد کرد.
 
به گزارش کوین‌تلگراف، ایلان ماسک اعلام کرده است که اکنون می‌توان خودروهای تسلا را می‎‌توان با پرداخت بیت کوین خریداری کرد. مدیرعامل این شرکت سازنده‌ی خودروی برقی گفته است تسلا مستقیما نود بیت کوین راه اندازی می‌کند و بیت کوین‌هایش را نگه خواهد داشت و به پول فیات تبدیل نخواهد کرد.
 
حالا می‌توانید با بیت کوین تسلا بخرید.
 
تسلا ابتدا در اوایل فوریه به قبول بیت کوین برای خرید خودرو اشاره کرده بود و پس از آن، ۱٫۵ میلیارد دلار از این سرمایه‌ی دیجیتال را خریداری کرد. خرید تسلا با بیت کوین در حال حاضر تنها برای شهروندان ایالات متحده امکان‌پذیر است.
 
ایلان ماسک اصرار دارد که بیت کوین به‌دست‌آمده از فروش خودرو توسط این شرکت به پول فیات تبدیل نخواهد شد و این نشان‌‌‌دهنده‌ی این است که بیت کوین نه‌تنها به‌عنوان واسطی برای انجام تراکنش بلکه به‌عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری استفاده خواهد شد.
 
تسلا از نرم‌افزارهای داخلی و منبع باز استفاده و نود بیت کوین را به‌طور مستقیم اجرا خواهد کرد.
 
بیت کوین پرداخت‌شده به تسلا به‌صورت بیت کوین باقی خواهد ماند و به پول فیات تبدیل نخواهد شد.
 
تسلا با راه‌اندازی نود اختصاصی به شبکه‌ی جهانی اپراتورهای همتا به همتایی ملحق خواهد شد که بلاک‌چین بیت کوین را میزبانی و سنکرون می‌کنند.
 
بازدیدکنندگانی که با آی‌پی آمریکا به وب‌سایت تسلا مراجعه می‌کنند، اکنون ویجت پرداخت بیت کوین را که به گزینه‌های پرداخت اضافه شده است، مشاهده می‌کنند. اثر پذیرش بیت کوین توسط تسلا در اوایل چهارشنبه بر بازار رمزارز احساس شده است. هم‌زمان با انتشار این خبر، ارزش دلاری بیت کوین با پرشی ۲٫۹ درصدی، از ۵۴٬۰۵۶ دلار به ۵۵٬۶۳۰ دلار رسید.
 
شرایط تسلا برای دریافت بیت کوین بیان می‌کند که بیت کوین تنها سرمایه‌ی دیجیتالی است که به‌عنوان روش پرداخت از طرف این شرکت پذیرفته شده است. «نمی‌توانید از سایر ارزهای دیجیتال مانند فورک‌های بیت کوین برای مثال بیت کوین کش یا بیت کوین SV پرداختی به ما انجام بدهید. کیف دیجیتال بیت کوین ما برای تشخیص و دریافت سرمایه‌های دیجیتال غیر از بیت کوین تنظیم نشده است.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.