اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 26, 2021
9:45 جمعه، 6ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122323

امکان موزه‌گردی مجازی فراهم شد

 
به گفته رئیس موزه ارتباطات، علاقمندان به موزه‌گردی می‌توانند با مراجعه به صفحه شرکت ملی پست در سایت آپارات و جست‌وجوی‌ موزه‌گردی مجازی، هر روز از ساعت ۱۴ تا ۱۵ به‌صورت پخش زنده از موزه‌ها بازدید کنند.
 
حسن عمیدی اظهار کرد:‌ موزه ارتباطات که زیرمجموعه شرکت ملی پست است، سال گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، در راستای رسالت کلی خود توانست در فروردین ماه ۱۳۹۹، برای اولین بار موزه‌گردی مجازی یا استریمینگ یا پخش زنده فعالیت‌های موزه‌ها را انجام دهد که برای ۱۳ موزه روی شبکه آپارات و اینستاگرام پخش زنده داشتیم. امسال هم به دلیل اینکه بسیاری از مردم امکان حضور در موزه‌ها و اماکن تاریخی را ندارند، موزه ارتباطات با همکاری کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم)، برای راه‌اندازی تورهای مجازی موزه‌هایی که سال گذشته پربازدید بودند و موزه‌هایی که سال گذشته فرصت پخش زنده آنها فراهم نشد، مشارکت کردند.
 
وی ‌با بیان‌اینکه امسال به موزه‌هایی که سال گذشته تعطیل بودند و یا موزه‌های خصوصی هم نگاه ویژه‌ای شده است، افزود: برنامه این موزه‌گردی‌ مجازی از روز چهارم فروردین موزه ملی ایران، آغاز شده و در ادامه پنجم فروردین کاخ گلستان، ششم فروردین موزه ارتباطات، هفتم فروردین کاخ موزه نیاوران، روز هشتم موزه ارامنه و موزه پمپ بنزین، روز نهم موزه هنرهای دینی امام علی، روز دهم موزه آبگینه، روز یازدهم خانه موزه سیمین و جلال، روز دوازدهم موزه صلح و خانه موزه شریعتی و روز سیزدهم و روز طبیعت موزه تنوع‌زیستی پارک پردیسان را پخش زنده خواهیم داشت.
 
رئیس موزه ارتباطات همچنین خاطرنشان کرد: هفتم فروردین به دلیل اینکه روز هنرهای نمایشی است و ما در مجموعه نیاوران هستیم، بعد از استریمینگ و پخش زنده کاخ نیاوران، به فرهنگسرای نیاوران می‌رویم و از اجراهای نمایشی هم پخش زنده داریم. مردم هم می‌توانند در فضای آزاد کاخ نیاوران حضور داشته باشند و این‌ اجراهای نمایشی را مشاهده کنند.
 
عمیدی با بیان اینکه کلیه این موزه‌گردی‌ها رایگان است، گفت؛ مردم می‌توانند با ورود به سایت آپارات، صفحه شرکت ملی پست و موزه‌گردی مجازی را جست‌وجو کنند و هر روز از ساعت ۱۴ تا ۱۵ به‌صورت پخش زنده از موزه‌ها را بازدید کنند. همچنین در سایت آپارات جایی برای پرسش و پاسخ وجود دارد و می‌توانند سوالات خود را درباره موزه آنجا مطرح کنند تا کسی که درباره موزه توضیح می‌دهد، به این سوالات هم پاسخ ‌دهد. چند ساعت پس از پخش زنده‌ هم ویدیوی آن در سایت بارگذاری می‌شود و مردم هر زمان که بخواهند می‌توانند موزه‌گردی مجازی را مشاهده کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.