تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 28, 2021
12:41 یکشنبه، 8ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122374

فیس‌بوک، اوبر و مایکروسافت قصد دارند کارکنان خود را به اداره‌ها بازگردانند

 
برخی اداره‌ها تا روز ۲۹ام مارس بازگشایی خواهند شد. فیس‌بوک هم پس از یک‌سال دورکاری در دوران همه‌گیری کوئید-۱۹ قصد دارد کارکنان خود را به صورت حضوری در ماه مه به محیط کار بازگرداند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک در اوایل همه‌گیری برنامه خود برای دورکاری را اعلام کرد و وعده داد ظرف پنج تا ۱۰ سال نیمی از کارکنان این شرکت می‌توانند به دورکاری مشغول شوند؛ اما تا آن زمان کار حضوری حداقل به صورت محدود ادامه خواهد داشت.
 
 فیس‌بوک در حال بازگشایی اداره‌های خود در منطقه Bay Area است- از جمله دفتر مرکزی در منلو پارک-؛ اما ظرفیت این دفاتر به ۱۰ درصد محدود می‌شود. به گزارش بلومبرگ طبق برنامه‌ریزی این شرکت، ظرفیت بزرگترین اداره‌ها تا ماه سپتامبر به ۵۰ درصد نمی‌رسد. فیس‌بوک علاوه بر محدود کردن نزدیکی افراد به یکدیگر قرار است ماسک، فاصله اجتماعی و آزمایش‌های هفتگی کوئید-۱۹ را اجباری کند.
 
اما شرکت اوبر نیز امیدوار است خیلی زودتر از اینها به کار حضوری بازگردد. این شرکت که بزرگترین شرکت اشتراک خودرو محسوب می‌شود، اعلام کرد که دفتر اصلی خود در سن‌فرانسیسکو را روز ۲۹ مارس با ظرفیت محدود ۲۰ درصدی بازگشایی می‌کند. اوبر نیز قرار است محدودیت‌هایی شبیه به فیس‌بوک را اعمال کند و پوشش صورت، پاکسازی منظم و در خانه ماندن کسانی که اعضای خانواده آنها بیمار است را الزامی کند. پیش از این بازگشایی، اوبر به کارکنان خود اجازه می‌داد تا اواسط ماه سپتامبر ۲۰۲۱ به کار در خانه ادامه دهند.
 
دیگر شرکت‌های تکنولوژی کالیفرنیا و خارج از آن دیدگاه‌های متفاوتی در این باره دارند. توییتر در ابتدای همه‌گیری، دورکاری را به یک گزینه دائم برای تمامی کارکنان تبدیل کرد. این شرکت، تاریخی برای بازگشایی اداره‌های خود مشخص نکرده؛ اما یکی از سخنگویان توییتر در مصاحبه با ورج گفت که این بازگشایی «به تدریج، اداره به اداره و با ظرفیت ۲۰ درصدی» خواهد بود.
 
گوگل و مایکروسافت به دنبال استفاده از مدل‌های کار ترکیبی هستند و مایکروسافت دفاتر واشنگتون و ردموند خود را در ۲۹ مارس بازگشایی خواهد کرد. این شرکت همچنین قرار است دورکاری نیمه وقت را به یک استاندارد کاری برای کارکنان تمامی دفاتر تبدیل کند. برنامه‌های گوگل با شک و تردید بیشتری همراه هستند و این شرکت هنوز به درخواست ورج، پاسخ نداده است؛ اما این شرکت در سال۲۰۲۰  اعلام کرد که کارکنان می‌توانند تا سپتامبر سال ۲۰۲۱ به دورکاری ادامه دهند و مسئله کار حضوری به صورت سه روز در هفته برای پس از آن بررسی خواهد شد.
 
اپل به درخواستی برای بازگشت به کار حضوری پاسخ نداده است؛ اما گزارش شده که این شرکت به برخی کارکنان دستور داده از ماه مه ۲۰۲۰ به کار حضوری بازگردند. هنوز کار در محیط بسته و در مجاورت افراد دیگر دشوار است و واکسینه شدن تضمینی برای عدم ابتلا نیست؛ اما همینطور که شرکت‌ها برای بازگشت به روند «معمولی» پس از همه‌گیری تلاش می‌کنند مشخص است که دورکاری به این زودی‌ها از برنامه کاری شرکت‌ها خارج نمی‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.