اپراتورها

تلفن همراه

March 28, 2021
12:55 یکشنبه، 8ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122375

اپراتورهای موبایل سعودی به دنبال سایت شییرینگ هستند!

arab mobile user.jpg
 
ICTna.ir –  اپراتورهای تلفن همراه زین و موبایلی عربستان سعودی، چراغ سبز رگولاتور این کشور را برای طرحی به منظور ادغام دارایی‌های BTS خود و جذب سرمایه‌گذاری خارجی دریافت کرده‌اند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به نظر می‌رسد که شرکت IHS بعنوان تردپارتی زیرساخت پسیو بازیگردانی خواخد کرد، اگرچه این شرکت مجاز نخواهد بود بیش از یک اقلیت در سهام داشته باشد.
 
 
اپراتورهای مخابراتی این کشور از دریافت موافقت اصولی لازم از کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات عربسان (CITC) خبر داده اند.
این موافقت اصولی، اجازه ادغام دکل های مخابراتی را در قالب یک کنسرسیوم مخابراتی امکان پذیر خواهد ساخت.
 
علاوه بر این، دو اپراتور سعودی زین و موبایلی، یک کنسرسیوم مشترک متشکل از گروه سرمایه گذاری AlRaidah، شرکت تخصصی دکل های مخابراتی IHS و یک سرمایه گذار احتمالی ثانویه را شکل خواهند داد.
با توجه به اعلامیه اپراتورهای مخابراتی عربستان، به نظر میرسد که رگولاتور این کشور پیشتر، مجوزهای لازم را برای شروع این اقدامات به اپراتورهای موبایلی و زین و شرکت های الریدا ارائه کرده بوده است.
 
اپراتور موبایلی تاکید کرد که هنوز در حال ارزیابی و مطالعه پیشنهادهای ارائه شده توسط همه سرمایه گذاران بلقوه در این زمینه است. 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.