امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 30, 2021
14:13 سه شنبه، 10ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122410

بزرگ ترین هکرهای دنیا را بشناسید

 
با دیجیتالی شدن و انجام کامپیوتری بسیاری از کارها در دنیا، هکرها فعالیت بیشتری می کنند تا بتوانند از طریق دسترسی به سیستم های امنیتی افراد، پول های کلانی را از آن خود کنند.
 
 هکرها در حمله به سیستم های کامپیوتری به شناسایی و بهره برداری از بخش های آسیب پذیر سیستم و شبکه ها به منظور دسترسی به این سیستم ها می پردازند. البته همه حمله های هکری بدافزار نیستند.
 
هکرهای کلاه سفید در بخش امنیت سایبری به عنوان مهندسان نرم افزار فعالیت می کنند تا بتوانند قسمت های در معرض خطر را شناسایی کنند.به گزارش سیناپرس، این در حالی است که هکرهای کلاه مشکی فعالیت های نفوذ سایبری خود را با اهداف خرابکارانه انجام می دهند. 
به گزارش kaspersky، حمله های هکری از نظر مالی، سالانه تریلیون ها دلار به شرکت ها و مصرف کننده ها صدمه می زنند.
 
به گزارش مجله CPO، محققان چندی پیش پیش بینی کرده بودند که تا سال 2021، حمله های هکری در مجموع 6 تریلیون دلار هزینه به دنبال خواهند داشت و این در حالی است که این خسارت های مالی در سال 2019 به 2 تریلیون دلار رسیده بود. 
بیشترین جرایم سایبری ناشی از فعالیت های مجرمانه ای است که در فضای اینترنت اتفاق می افتد که تقریبا همه انسان ها از آن استفاده می کنند. 
 
کوین میتنیک
 
کوین میتنیک به عنوان شناخته شده ترین هکر آمریکایی، کار خود را از دوران نوجوانی آغاز کرد. او در سال 1981 به سرقت کتاب های راهنمای کامپیوتر از کمپانی Pacific Bell می پرداخت. در سال 1982 او موفق شد فرماندهی دفاعی آمریکای شمالی (NORAD) را هک کند. این موفقیت آنقدر تأثیرگذار بود که در سال 1983 فیلمنامه بازی های جنگی را با الهام از این ماجرا به نگار ش درآوردند. 
او در سال 1989 به شبکه شرکت تجهیزات دیجیتال حمله کرد و نسخه هایی از نرم افزار این شرکت را کپی کرد. از آنجایی که این مرکز در زمان خود به عنوان تولیدکننده کامپیوتر سرآمد بود، حمله سایبری میتنیک، سر و صدای زیادی به پا کرد. پس از آن، او بازداشت شد و پس از تفهیم اتهام به زندان محکوم شد. او در آزادی مشروط، سیستم های ایمیل صوتی کمپانی Pacific Bell را هک کرد. 
به گزارش سیناپرس، او در فرآیند حمله سایبری به سیستم ها، هرگز از دسترسی به داده ها سوءاستفاده نکرد. شنیده ها حاکی از آن است که میتنیک یک بار کنترل کامل شبکه سایبری، شرکت Pacific Bell را به دست گرفت. حکم بازداشت او برای این جرم صادر شد اما میتنیک فرار را بر قرار ترجیح داد و بیش از دو سال به طور مخفیانه زندگی کرد. 
در زمان دستگیری، او به اتهام چند فقره کلاهبرداری از طریق آنلاین و کلاهبرداری رایانه ای مدت ها در زندان به سر برد. اگرچه میتنیک بعدها به عنوان هکر کلاه سفید مشغول فعالیت شد اما گاهی هم فعالیتی خاکستری داشت. 
 
گروه ناشناس
این گروه هکر فعالیت خود را از سال 2003 در قالب تابلوهای ارسال پیام در سایت انگلیسی زبان 4چین آغاز کرد که سایتی برای به اشتراک گذاری تصاویر است. این گروه سازماندهی کمی از خود نشان داده و بر مفهوم عدالت اجتماعی متمرکز می شوند. 
به عنوان مثال، آنها در سال 2008، ارتباط خود را با کلیسای ساینتولوژی برقرار کرده وب سایت های آنها را از کار انداختند بنابراین این کار، روی رده بندی های تحقیقاتی آنها در گوگل تأثیر منفی گذاشت. در مارس 2008 نیز این گروه با استفاده از پوششی معروف تمام مراکز ساینولوژی را مورد حمله قرار دادند. 
در حالی که FBI و دیگر مراجع قانونی برخی از اعضای این گروه هکر را مورد شناسایی قرار داده اند، نبود رتبه بندی در میان آنها، شناسایی این گروه را به طور کامل غیرممکن کرده است. 
 
 
آدریان لامو
این فرد 20 ساله در سال 2001 از نوعی ابزار محافظت نشده مدیریت محتوا در سایت یاهو برای تغییر مقالات خبرگزاری رویترز و افزودن نقل قول های غیرواقعی منتسب به دادستان کل سابق «جان اشکرافت» استفاده می کرد. لامو، گاهی سیستم انتشار خبر این پایگاه خبری را هک می کرد و سپس به رسانه و قربانیان آن اطلاع می داد. 
او در برخی موارد، برای بالا بردن امنیت خود به پاک کردن این حملات هکری و آشفتگی های ایجاد شده کمک می کرد. به گزارش سیناپرس، او در سال 2002 فعالیت خود را گسترده تر کرد و با حمله هکری به اینترانت خبرگزاری نیویورک تایمز، نام خود را به فهرست منابع خبری افزود و تحقیقات خود را در مورد شخصیت های برجسته عمومی آغاز کرد. 
لامو با کوله پشتی همراهش ترجیح می داد در خیابان ها سرگردان باشد و جا و مکان مشخصی را برای خود انتخاب نکرده بود و به همین دلیل، لقب «هکر بی خانمان» را به او داده بودند. 
 
آلبرت گونزالس
طبق اخبار نیویورک دیلی نیوز، گونزالس به «سوپنازی» معروف بود که کار خود را به عنوان رهبر یک گروه آشنا به مسائل کامپیوتری آغاز کرد و سپس در سایت تجارتی مجرمانه Shadowcrew فعالیت کرد و به عنوان یکی از بهترین هکرها شناخته شد. گونزالس در 22 سالگی به دلیل کلاهبرداری از کارت های سپرده میلیون ها صاحب حساب، در نیویورک دستگیر شد. 
او برای جلوگیری از حبس، مخبر سرویس مخفی پلیس شد و در نهایت به صدور کیفرخواست، به اعضای سایت Shadowcrew کمک کرد. به گزارش سیناپرس، او در عین اشتغال به کار خبررسانی برای این سایت، به فعالیت های مجرمانه خود نیز ادامه می داد و در قالب کاری گروهی، کارت پرداخت بیش از 180 میلیون کاربر شرکت های آفیس مکس، دیو، باستر و بوستون را به سرقت برد. 
مجله نیویورک تایمز اشاره می کند که او در حمله هکری در سال 2005 به خرده فروشی آمریکایی TJX اولین هکر نفوذکننده به اطلاعات حساب های اعتباری شناخته شد. این هکر معروف و گروهی که با آنها کار می کند، با استفاده از تکنیک کدشکنی SQL، توانستند به چند شبکه شرکتی وارد شده و تنها از خرده فروشی TJX حدود 256 میلیون دلار سرقت کنند. دادستان فدرال در جریان مجازات او در سال 2015 بزه کاری گونزالس را بی نظیر دانست.
 
متیو بون و ریچارد پریس
این دو هکر به عنوان هکرهای انگلیسی چند شبکه نظامی را از جمله پایگاه نیروی هوایی Griffiss، آژانس سیستم اطلاعات دفاعی و مؤسسه پزوهش های اتمی کره در سال 1996 مورد حمله هکری قرار دادند. این دو نفر پس از تحقیق روی سیستم های نظامی آمریکا، به شروع جنگ جهانی سوم متهم شده اند. 
«بون» ادعا می کند که تلاش کرده نظریه توطئه بشقاب پرنده را اثبات کند. پرونده او شباهت زیادی به پرونده گری مک کینون دارد. این کار سوءقصد یا هر چیز دیگری بود، این دو هکر نشان دادند که حتی شبکه های نظامی هم آسیب پذیر هستند و می توان به آنها نفوذ کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.