اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 6, 2021
12:22 سه شنبه، 17ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122582

فهرست برترین شرکت‌های فعال در حوزه خدمات رایانش ابری

فهرست 9 شرکت که بیشترین سهم بازار جهانی خدمات رایانش ابری را در اختیار دارند و تاثیرگذارترین مراکز در این زمینه محسوب می‌شوند در حالی منتشر شد که ارزش این بازار در فصل پایانی سال 2020 میلادی به بیش از 53 میلیارد دلار رسید و طی آن مرکز توسعه خدمات ابری Cloud گوگل با 46.6 درصد توانست بیشترین رشد را از آن خود کند و شرکت‌های IBM و SAP نیز هرکدام با 8 درصد در رتبه‌های پایین‌تر این لیست قرار گرفتند.
در فهرست برترین شرکت‌های فعال در حوزه خدمات رایانش ابری مایکروسافت رتبه اول را از آن خود کرد و Cloud گوگل سوم شد. در این لیست شرکت SAP توانست عنوان پنجم را به خود اختصاص دهد و اوراکل در جایگاه ششم بایستد. همچنین مرکز ServiceNow رتبه هفتم و IBM هم رتبه نهم را به دست آورد. رتبه‌های در نظر گرفته شده برای این شرکت‌ها مربوط به نرخ رشد درآمد ابری در سه ماه پایانی سال 2020 میلادی را نشان می‌دهد.
نخستین نکته‌ای که از انتشار گزارش مذکور به دست آمد این بود که خدمات رایانش ابری Cloud گوگل و شرکت اوراکل به منظور دستیابی به رشد قابل ملاحظه در بازار رو به رشد جهانی توانستند جایگاه خود را تغییر دهند.
در این میان آز آنجایی که شرکت‌های تازه وارد به عرصه خدمات رایانش ابری سریع‌ترین رشد را در بازار جهانی دارند، کمپانی‌هایی نظیر salesforce، workday و oracle توانستند رتبه‌های بالاتری را در فصل پایانی سال گذشته به خود اختصاص دهند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.