اپراتورها

تلفن همراه

April 6, 2021
14:35 سه شنبه، 17ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122593

چگونه #۸۰۰* مردم را از مزاحمت پیامک های تبلیغاتی راحت کرد

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ساماندهی پیامک های تبلیغاتی، یکبار برای همیشه به مزاحمت‌ این نوع پیامک‌ها برای مردم پایان داد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در چهل و هفتمین قسمت از ویدیو‌های ایران هوشمند به نحوه قانونمند کردن ارسال پیامک های تبلیغاتی و کاهش مزاحمت این نوع پیامک‌ها پرداخته شده است. 
وزارت ارتباطات برای رفع مزاحمت پیامک‌های تبلیغاتی و عدم ارسال این پیامک‌ها بدون اجازه مشترکین تلفن همراه، اقدام به راه اندازی کد دستوری #800* کرد تا مشترکین از این طریق بتوانند رضایت یا عدم رضایت خود را برای ارسال پیامک های تبلیغاتی اعلام کنند. 
در این ویدیو می بینید که در صورت ادامه ارسال پیامک های تبلیغاتی بدون رضایت مشترک، می توانید شماره ارسال کننده پیامک را به سرشماره ۱۹۵ پیامک کنید تا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بررسی موضوع اقدام به مسدود کردن این شماره کند.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.