اپلیکیشن

امینت

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

April 7, 2021
9:06 چهارشنبه، 18ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122605

اطلاعیه فیس‌بوک درخصوص افشای اطلاعات 530 میلیون کاربر

 
شرکت فیس بوک اعلام کرد خبر درز اطلاعات ۵۳۰ میلیون کاربر مربوط به سوءاستفاده از یک قابلیت این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۱۹ بوده و این شرکت در آن زمان پس از شناسایی مشکل مربوطه، به ترمیم آن پرداخت.
 
 بیزنس اینسایدر هفته گذشته گزارش کرده بود شماره تلفن و سایر جزییات پروفایل ۵۳۰ میلیون کاربر فیس بوک در اینترنت به رایگان قابل دسترس است. فیس بوک اعلام کرد مجرمان این اطلاعات را پیش از سپتامبر سال ۲۰۱۹ با بهره برداری از یک آسیب پذیری در ابزار فیس بوک برای همگام سازی تماسها به دست آورده بودند.
 
این شرکت در آن زمان مشکل مذکور را شناسایی و حفره امنیتی ابزارش را ترمیم کرده بود.
 
بر اساس گزارش رویترز، فیس بوک اعلام کرد در نتیجه اقدامی که انجام دادیم، مطمئنیم مسئله مذکور که به خلافکاران اجازه داد در سال ۲۰۱۹ اطلاعات کاربران را جمع آوری کنند، دیگر وجود ندارد.
 
دو ماه پیش پایگاه خبری تِک رادار گزارش کرده بود دیتابیس شماره تلفنهای متعلق به ۵۳۳ میلیون کاربر فیس بوک از سوی یک بات تلگرام برای فروش عرضه شده است. اطلاعات تک ۲۰ دلار قیمت دارد اما اطلاعات انبوه با تخفیف عرضه شده و برای ۱۰ هزار مورد ۵۰۰۰ دلار فروخته می شود. اگر فردی آی دی فیس بوک یک نفر را بداند، می تواند از این بات برای به دست آوردن شماره تلفنش استفاده کند و همین طور برعکس، اگر فردی شماره تلفن یک نفر را داشته باشد می تواند با استفاده از این بات، آی دی فیس بوک وی را پیدا کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.