اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 7, 2021
9:16 چهارشنبه، 18ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122608

E3 2021 در 22 خرداد به‌صورت مجازی و رایگان برگزار می‌شود

 
 
مراسم E3 2021 امسال از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ ژوئن (۲۲ تا ۲۵ خرداد) با شکل و شمایلی جدید به‌صورت مجازی و رایگان برگزار می‌شود. برگزارکنندگان این مراسم اعلام کرده‌اند که امسال شرکت‌هایی نظیر نینتندو، ایکس باکس، کپکام، کونامی، یوبی‌سافت، تیک-تو اینتراکتیو و وارنر براس گیمز در این رویداد شرکت می‌کنند.
 
«پیِر-لویی» مدیرعامل بنیاد ESA که متولی اصلی برگزاری رویدادهای E3 است، می‌گوید ESA مراسم E3 امسال را به رویدادی بزرگ‌تر تبدیل می‌کند که شامل رونمایی از بازی‌ها و انتشار اخبار زیادی خواهد بود. این بنیاد در ماه فوریه تایید کرده بود که رویداد آن‌ها فقط امسال آنلاین برگزار می‌شود و انتظار می‌رود که E3 2022 دوباره به‌صورت حضوری برگزار شود.
 
غایب بزرگ رویداد امسال سونی است که نام آن در میان فهرست شرکت‌کنندگان E3 2021 دیده نمی‌شود. البته E3 اعلام کرده که در ادامه اسامی بیشتری به این فهرست اضافه خواهد شد، ولی بعید است که نام سونی یا EA، اکتیویژن بلیزارد، اسکوئر انیکس، سگا و باندای نامکو را در این فهرست ببینیم. سونی در سال ۲۰۱۹ نیز در E3 شرکت نکرد و قصد نداشت پارسال هم در این مراسم حاضر شود.
 
E3 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد سالانه گیمینگ در آمریکای شمالی معمولا در لس آنجلس برگزار می‌شد و گروه بزرگی از توسعه‌دهندگان، اهالی رسانه و مصرف‌کنندگان را گرد هم می‌آورد. این رویداد پارسال به خاطر همه‌گیری جهانی ویروس کرونا لغو شد، ولی در عوض «جف کیلی» رویداد Summer Game Fest را با همکاری بسیاری از توسعه‌دهندگان برگزار کرد تا اخبار بازی‌های جدید را به دست مخاطبان برساند.
 
در چند وقت اخیر صحبت‌های زیادی درباره آینده E3 مطرح شده و پرسش اصلی این است که آیا این رویداد همچنان جایگاه قبلی خود را در صنعت بازی‌ها دارد یا نه. بسیاری از شرکت‌ها چند وقتی است که معرفی محصولات خود را از طریق رویدادهای اختصاصی انجام می‌دهند. با این حال ESA امیدوار است که حداقل سال آینده با برگزاری یک رویداد حضوری بتواند به دوران اوج خود برگردد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.