اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

April 9, 2021
10:53 جمعه، 20ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122673

کلاب‌ هاوس روی اپراتورهای موبایل مختل شد

از شب گذشته (۱۹ فرودین)  دسترسی به شبکه اجتماعی کلاب‌ هاوس از طریق همراه اول امکان پذیر نبود و از نیمه‌های شب نیز (۲۰ فرورین) کاربران ایرانسل امکان دسترسی به این شبکه اجتماعی بر پایه صوت را ندارند. براساس بررسی‌ها پیوست این شبکه روی اپراتورهای همراه بدون فیلتر شکن باز نمی‌شود. گفته می‌شود دستور فیلتر کلاب هاوس نیز به اپراتورهای همراه ابلاغ شده است. این شبکه از طریق اپراتورهای ثابت فعلا در دسترس است.
 
 اولین بار فیلتر شدن این شبکه در گروه مصاحبه با رئیس کل بانک مرکزی در کلاب هاوس توسط کاربران حاضر در این اتاق و همچنین عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی که به ۸ هزار نفر رسیده بود اعلام شد. همان زمان وزیر ارتباطات هم که در همان گروه حاضر بود این موضوع را تکذیب و اعلام کرد اختلال‌ در شبکه همراه اول باعث این اتفاق شده است.
 
جهرمی اعلام کرده بود که  شبکه در حالت طبیعی خود قرار دارد و اختلال در شبکه اجتماعی کلاب هاوس از ۴ بعدازظهر روز گذشته دیده شده است. جهرمی در این گروه تاکید کرد که اختلال روی این شبکه در حال بررسی است؛ اما گفتن اینکه این شبکه فیلتر است تشویش و تهدید است.
 
پیگیریهای پیوست از وزارت ارتباطات نیز نشان می‌دهد که کلاب هاوس در مخابرات ایران و همراه اول و ایرانسل از دسترس خارج شده است. یک منبع آگاه در وزارت ارتباطات گفت که هیچ دستور قضایی رسمی برای فیلتر کلاب‌هاوس دریافت نشده و این اختلال هم عادی به نظر نمی‌رسد. وزارت ارتباطات تاکید می‌کند که در حال بررسی این موضوع است.
 
همچین هفته گذشته نیز محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در مورد فیلتر  شبکه اجتماعی، کلاب‌هاوس  گفته بود که راجع به فیلترینگ کلاب‌هاوس تصمیم‌گیری نشده است. کلاب هاوس شبکه گفت‌وگو محور بر مبنای صوت در یک ماه اخیر بین کاربران و با عضویت برخی سیاست‌مداران از وزیر امور خارجه گرفته تا وزیر ارتباطات و رئیس بانک مرکزی و برخی از مشاوران و اقتصاد‌‌دان‌های مطرح کشور بسیار داغ شده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.