سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 13, 2021
9:35 سه شنبه، 24ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122814

تولید تراشه با قدرت یک تریلیون محاسبه در ثانیه برای خودروها

شرکت ان ویدیا از تولید تراشه ای به نام درایو آتلان خبر داده که برای افزودن قابلیت های جدید به خودروها طراحی شده و می تواند بیش از یک تریلیون محاسبه را در ثانیه انجام دهد.
 
 
 
 به نقل از انگجت، تراشه جدید ان ویدیا قرار است در سال 2025 به بازار بیاید و جایگزینی برای تراشه اوریون است که هم اکنون توسط ان ویدیا برای استفاده در خودروها تولید می شود.
 
هنوز اطلاعات فنی چندانی در مورد تراشه مذکور منتشر نشده، اما ان ویدیا می گوید تراشه مذکور دارای یک پردازنده گرافیکی قدرتمند و هسته های جدید ای آر ام بر روی پردازنده مرکزی خود است. یک واحد جدید برای پردازش داده موسوم به بلوفیلد نیز بر روی این تراشه نصب می شود که برای انجام پردازش های حجیم مربوط به هوش مصنوعی قابل استفاده خواهد بود.
 
اجرای سریع این پردازش ها در خودروهای خودران ضروری است تا آنها بتوانند به سرعت برای انتخاب مسیر مناسب تصمیم بگیرند. در واقع تراشه آتلان درایو نقش یک پردازنده مرکزی را برای خودروهای نسل جدید و خودران ایفا می کند. ان ویدیا قصد دارد سال آینده تراشه دیگری به نام اورین را نیز عرضه کند که می تواند 254 تریلیون محاسبه را در هر ثانیه انجام دهد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.