رسانه‌های اجتماعی

April 13, 2021
10:14 سه شنبه، 24ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122817

سخنگوی قوه قضائیه: کلاب‌هاوس بخشی از حوزه فضای مجازی است

ICTna.ir – سخنگوی قوه قضاییه درباره فیلترینگ کلاب‌هاوس گفت: این موضوع را بخشی از حوزه فضای مجازی کشور می‌دانیم و نظرمان را درباره فضای مجازی بارها اعلام کرده‌ایم که نیازمند مدیریت و ساماندهی است.
 
Esmaeili Ghove ghayaeie.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، غلامحسین اسماعیلی در نخستین نشست خبری خود در سال جدید افزود: مکررا هم ما و هم رهبر انقلاب از رهاشدگی فضای مجازی گلایه و انتقاد کرده‌ایم و هشدار داده‌ایم که این فضای مجازی نباید مشمول رهاشدگی باشد.
 
او اظهار داشت: همانطور که فضای حقیقی، مرزهای زمینی، آبی، دریایی و گمرکات ساماندهی و مدیریت می‌شوند، حتما فضای مجازی کشور هم نیازمند ساماندهی و مدیریت است.
 
اسماعیلی افزود: نکته مهم این است که این مسوولیت بر عهده دولت، وزارت ارتباطات و نهادهای متولی در حوزه دولت است.
 
سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: آنها باید همانگونه که در فضای حقیقی، اقداماتی را در جهت مدیریت و ساماندهی انجام می‌دهند، باید این فضا را نیز مدیریت و ساماندهی کنند، از رهاشدگی آن جلوگیری کنند و چنانچه در انجام وظایف و ماموریت‌های خود قصور و کوتاهی کردند، باید در برابر قصور و کوتاهی خود پاسخگو باشند.
 
او افزود: این مبنای قوه قضاییه در رابطه با فضای مجازی است و در همین زمینه هم تا رسیدن نتیجه موضوعات را پیگیری می‌کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.