تجارت الکترونیک

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

April 15, 2021
10:52 پنجشنبه، 26ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122906

همکاری مایکروسافت و گوگل برای رفع مشکلات صوتی یوتیوب در ویندوز

 
یکی از کارکنان گوگل می‌گوید ۹۵ درصد از شکایت‌هایی که یوتیوب در هر روز با محوریت مشکل پخش صدا دریافت می‌کند، مربوط به ویندوز است. مایکروسافت در همین راستا، با گوگل برای رفع مشکل همکاری می‌کند.
 
شماری از کاربران یوتیوب در چند وقت اخیر از بروز مشکلی در این پلتفرم اجتماعی در سیستم‌عامل ویندوز خبر دادند و بر اساس گزارش MSPoweruser،مایکروسافت به‌منظور رفع این مشکل، همکاری نزدیک با گوگل را آغاز کرده است.
 
دیل کرتیس، از کارکنان تیم HTML5 Media در گوگل، می‌گوید یوتیوب هر روز صدها شکایت دریافت می‌کند که ۹۵ درصد از آن‌ها از سوی کاربران ویندوز ثبت می‌شود. این کاربران بارها مدعی شده‌اند ویدئوهای یوتیوب بدون صدا پخش می‌شوند.
 
دیل کرتیس می‌گوید سه دلیل اصلی می‌توانند باعث این اتفاق باشند. دلیل اول، سهل‌انگاری کاربر است؛ احتمال دارد کاربر ناخواسته ویدئوی یوتیوب را در حالت بدون صدا قرار داده باشد. دلیل دوم، مشکلات مربوط به سیستم‌عامل و نحوه‌ی استفاده از دستگاه‌ است؛ برای مثال اگر کاربر دو مانیتور DP یا HDMI با صرفا یک اتصال صوتی داشته باشد، دستگاه خروجی ممکن است بین این دو تغییر کند. مشکل سوم، به درایور ارتباط دارد؛ درایورهای اصلی یا متفرقه ممکن است باعث متوقف شدن صدا شوند. 
 
در همین راستا، دیل کرتیس پیشنهاد کرد مایکروسافت و گوگل وارد همکاری مستقیم شوند تا در مورد مشکلات تحقیق کنند، درایورها را آزمایش کنند و در راستای رفع مشکل قدم بردارند. ساموئل دال‌استریم، از کارمندان مایکروسافت، در توضیح گفته است دلیل مشکلی که کاربران با آن مواجه شده‌اند، برخی ناسازگاری‌ها بین پلتفرم کاربر و موتور کرومیوم است. دال‌استریم می‌گوید مایکروسافت تصمیم گرفته است جزئیات شرایط صوتی ویندوز ۱۰ را به شکل بهتری در دسترس کرومیوم قرار بدهد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.