تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 18, 2021
8:45 یکشنبه، 29ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122976

سرمایه بازار بیت کوین با ۱.۱۴ تریلیون دلار از فیس بوک پیشی گرفت

 
بیت کوین با سرمایه بازار ۱.۱ تریلیون دلار فیسبوک را با ارزش بازار ۸۶۹ میلیارد دلار پشت سر گذاشته و در حال حاضر بعد از اپل، مایکروسافت، آمازون و گوگل قرار دارد.
 
 به نقل از یاهو فایننس، چانگپنگ ژائو، مدیرعامل صرافی ارز مجازی بایننس در توییتر خود در روز شنبه اعلام کرد بیت کوین در حال حاضر ارزشمندترین ارز مجازی دنیا از نظر سرمایه بازار است و در رتبه ششم در بین کل شرکت‌های دنیا قرار دارد. بیت کوین با سرمایه بازاری معادل 1.1 تریلیون دلار فیسبوک را با ارزش بازار 869 میلیارد دلار پشت سر گذاشته است و در حال حاضر بعد از اپل، مایکروسافت، آمازون و گوگل قرار دارد.
 
 
ژائو قبلا در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود تقریباً 100 درصد از ارزش خالص او که حدود دو میلیارد دلار می‌شود، در ارز مجازی سرمایه‌گذاری شده است.
 
 بیت کوین طی هفته‌ای که گذشت مدام در حال شکستن رکورد خود بوده است. این روند از زمان گذشتن ارزش آن از 60000 دلار آغاز شده است. بیت کوین در روز چهارشنبه به بالاترین رقم 64854 دلار رسید.
 
 به نظر می‌رسد افزایش ارزش بیت کوین خبر خوبی است ولی این افزایش ارزش در همه جا به نفع آن نبوده است. برای مثال بانک مرکزی ترکیه در روز جمعه پرداخت با ارزهای مجازی را ممنوع کرد. خبری که به گفته برخی تحلیلگران باعث کاهش قیمت 4.6 درصدی این ارز مجازی شد. 
 
این افزایش قیمت تنها مختص بیت کوین نبوده است و سایر ارزهای مجازی و پلتفرم‌های مبادله این ارزها هم شاهد افزایش ارزش بازار خود بوده‌اند.
 
ارزش ارز مجازی داجکوین هم این هفته به بالاترین رقم رسیده است. ارزش این ارز مجازی بین نهم تا شانزدهم آوریل 330 درصد افزایش یافته و در حال حاضر در بین ده سرمایه مجازی برتر دنیا از نظر ارزش بازار قرار دارد.
 
 صرافی ارز مجازی کوین بیس عملکرد خوبی در این هفته در بازار سهام آمریکا داشت و در روز اول 328 دلار معامله شد یعنی بیش از 30 درصد بالاتر از قیمت مرجع. سهام کوین بیس در روز دوم به 323 دلار رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.