تلفن همراه

گجت

گوشی

لوازم جانبی

April 20, 2021
14:34 سه شنبه، 31ام فروردینماه 1400
کد خبر: 123143

تصویر لوازم جانبی ردیاب ایرتگ اپل فاش شد

 
 
شرکت‌های متفرقه از همین حالا لوازم جانبی ردیاب ایرتگ اپل را تولید کرده‌اند. به‌ نظر می‌رسد وجود وسایل جانبی متنوع باعث می‌شود که بتوان از ایرتگ برای ردیابی انواع محصولات استفاده کرد.
 
به گزارش ورج، تصاویر فاش‌شده نشان می‌دهند ردیاب هوشمند مورد انتظار ایرتگ اپل (Apple AirTags) ممکن است به همراه تعداد زیادی وسیله‌ی جانبی متفرقه به بازار عرضه شود. فروشندگانی در eBay و Etsy و حتی والمارت در حال فروش دسته‌کلیدهای مخصوصی هستند که برای ایرتگ طراحی شده‌اند. همچنین تصویری از بندهای سیلیکونی خاصی که محفظه‌ای برای ایرتگ دارد فاش شده است.
 
ردیاب هوشمند اپل که طراحی و کارکرد شبیه ردیاب‌های تایل خواهد داشت، بیش از یک سال است که در شایعه‌ها حضور پیدا می‌کند و بسیاری از افشاگران انتظار دارند اپل سرانجام در مراسم Spring Loaded که ساعت ۲۱:۳۰ امشب به‌ وقت تهران برگزار می‌شود، این ردیاب را رونمایی کند.
 
بر اساس شایعه‌های اولیه، ردیاب هوشمند اپل طراحی مدور دارد و از فناوری بلوتوث و تراشه‌ی رادیویی باند فوق وسیع استفاده می‌کند تا کاربر بتواند ایرتگ را از طریق اپلیکیشن Find My اپل مکان‌یابی کند. تاکنون ایرتگ در کد منبع iOS، گزارش تحلیلگران و حتی یک ویدئو از بخش پشتیبانی اپل رؤیت شده است. 

هیچ تضمینی وجود ندارد شرکت‌های تولیدکننده‌ی وسایل جانبی متفرقه، این وسایل را بر اساس اطلاعات رسمی اپل تولید کنند؛ اما افشای تصاویر این‌چنینی به ما نشان می‌دهد که این شرکت‌ها قصد دارند چگونه از ردیاب‌های اپل پشتیبانی کنند. در ماه‌های گذشته شایعه‌هایی با محوریت تولید وسایل جانبی برای ایرتگ توسط شرکت نومد شنیده بودیم.
 
رویکرد اپل برای متصل کردن ایرتگ به وسایل شخصی تفاوت‌هایی با رویکرد تایل (اصلی‌ترین رقیبش در حوزه‌ی ردیاب‌ هوشمند) دارد. تایل ردیاب‌های خود را در فرم‌فاکتورهای مختلف می‌سازد تا هر ردیاب مخصوص وسیله‌ای خاص باشد. مثلا تایل ردیابی شبیه کارت اعتباری برای کیف پول دارد و ردیابی دیگر تولید کرده است که در آن حفره‌ای دیده می‌شود تا در نقش ردیاب برای دسته‌کلید قرار بگیرد. در مقایسه، اپل احتمالا ایرتگ را در فقط یک مدل تولید می‌کند و کاربران برای متصل کردن ایرتگ به وسایل مختلف باید سراغ لوازم جانبی بروند. این، تفاوتی بسیار جالب است که احتمالا می‌تواند ایرتگ اپل را به دستگاه پرکاربردتری تبدیل کند. 
 
مراسم مورد انتظار Spring Loaded اپل امشب ساعت ۲۱:۳۰ به‌ وقت تهران برگزار می‌شود. زومیت به رسم همیشه، مراسم جدید اپل را به‌ شکل گسترده پوشش می‌دهد. امشب صفحه‌ی اصلی و شبکه‌های اجتماعی زومیت را برای اطلاع از جدیدترین محصولات اپل دنبال کنید. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.