تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گجت

April 20, 2021
20:17 سه شنبه، 31ام فروردینماه 1400
کد خبر: 123153

اپل آی مک ها را با طراحی و رنگ‌بندی جدید و پردازنده اپل سیلیکون رونمایی کرد‌

آی‌مک‌های جدید اپل با طراحی متفاوت، رنگ‌بندی متنوع و پردازنده‌ی M1 رونمایی شدند. 
 
اپل دقایقی قبل در کنفرانس رونمایی از محصولات جدید خود از کامپیوترهای رومیزی iMac با طراحی متفاوت رونمایی کرد. این کامپیوترها برخلاف گذشته در چندین رنگ اشباع‌شده عرضه می‌شوند و اپل می‌گوید که این کامپیوترها با پردازنده‌ی M1 از نو طراحی شده‌اند.
 
طراحی آی‌مک‌ها شبیه به آیپد پرو شده به‌جای انحنا در لبه‌ها از طراحی فلت بهره می‌برد. حاشیه‌ها باریک شده‌اند. سایز نمایشگر نیز ۲۴ اینچ خواهد بود.
 
آی‌مک‌های جدید به اسپیکرهای قدرتمند، میکروفن بسیار خوب و به گفته‌ی اپل دوربین عالی مجهز شده‌اند. این کامپیوتر از ۶ اسپیکر بسیار قدرتمند که دقت صدای بسیار خوبی نیز دارند بهره می‌برند. 
 
آی‌مک‌های جدید به لطف استفاده از پردازنده‌ی ۸‌هسته‌ای M1 در یک ثانیه بالا آمده و در دسترس کاربر قرار می‌گیرند. آی‌مک جدید ۸۵ درصد سریع‌تر از آی‌مک‌های قبلی است و گرافیک آن نیز ۲ برابر سریع‌تر از نسل قبلی است. این کامپیوتر در زمینه‌ی هوش مصنوعی ۳ برابر سریع‌تر از قبلی است. این کامپیوتر بازده بسیار خوبی در نرم‌افزار تدوین ویدیوی فاینال‌کات دارد.
 
 نمایشگر iMac جدید ۲۴ اینچ با رزوشولن 4.5K است. حاشیه‌ی اطراف نمایشگر بسیار باریک شده، اما در قسمت پایین نمایشگر فضای بزرگی در نظر گرفته شده است. این نمایشگر از فناوری True Tone اپل بهره می‌برد تا کاربر بتواند گرمی رنگ‌ها را در آن تنظیم کند.
 
اپل به یکی از درخواست‌های مهم کاربران مبنی بر ارتقاء دوربین آی‌مک‌ها واکنش مثبت نشان داده و در آی‌مک جدید علاوه بر دوربین، میکروفن‌ها را نیز ارتقاء داده است تا کاربران بتواند در این کامپیوتر از تماس ویدیویی با کیفیت مطلوب بهره ببرند. رزولوشن دوربین به 1080p ارتقاء یافته و حسگر دوربین نیز بزرگ‌تر شده است.
 
آی‌مک جدید به لطف استفاده از پردازنده‌ی M1 این شرکت، تنها ۱۱.۵ میلی‌متر ضخامت دارد و بااین‌حال بسیار بی‌صدا و خنک کار می‌کند. البته اپل دو فن بسیار کوچک را نیز در این کامیپوتر تعبیه کرده تا انتقال گرما در کارهای سنگین به خوبی انجام شود.
 
کابل پاور آی‌مک جدید اپل به‌صورت مغناطیسی و شبیه به کابل‌های قدیمی مگ‌سیف است که به پشت دستگاه متصل می‌شود. درگاه اترنت نیز به آداپتور برق ورودی متصل شده و کابل مگنتی در واقع نقش اتصال برق و شبکه را ایفا می‌کند. علاوه بر این آی‌مک جدید از ۴ درگاه USB-C بهره می‌برد که دو تای آن‌ها از تاندربولت نیز پشتیبانی می‌کنند. 
 
مدل پایه‌ی آی‌مک‌های جدید دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.