اپلیکیشن

تلفن همراه

April 21, 2021
9:51 چهارشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123178

اپل ۱۵ تا ۳۰ درصد درآمد تولیدکنندگان پادکست را برای خود برمی‌دارد

 
اپل دیشب در مراسم بهاری خود از سرویس اشتراک جدیدی برای پادکست‌ها رونمایی کرد که به اپلیکیشن جدید Podcasts اضافه می‌شود. این سرویس به ناشران پادکست‌ها اجازه می‌دهد حق اشتراک تکی یا گروهی برنامه‌های خود را با قیمت پایه‌ ماهانه ۴۹ سنت بفروشند.
 
ناشران در این سرویس می‌توانند قیمت مدنظر خود را تعیین کنند، ولی به گزارش Recode اپل سهمی را از این درآمدها برمی‌دارد. سهم این شرکت ۳۰ درصد از درآمد حاصل از حق اشتراک‌هایی است که تولیدکنندگان محتوا در سال نخست فعالیت‌های خود در این پلتفرم به دست می‌آورند. پس از سال اول این سهم به ۱۵ درصد می‌رسد. این سیستم تقسیم درآمد همان سیستمی است که اپل از آن در سایر سرویس‌های اشتراکی خود نیز استفاده می‌کند.
 
در برنامه اپل الزامی به تولید پادکست به‌صورت انحصاری برای پلتفرم این شرکت وجود ندارد، ولی کوپرتینویی‌ها تولیدکنندگان محتوا را تشویق می‌کنند تا بین محتواهای موجود در اپل Podcasts و محتوای سایر پلتفرم‌ها، برنامه‌های بدون تبلیغ، برنامه‌هایی که محتوای اضافه دارند یا دسترسی اولیه و انحصاری به محتواهای جدید تمایز قائل شوند.

کسانی که می‌خواهند عضو برنامه پادکسترهای اپل شوند، باید سالانه ۱۹.۹۹ دلار هزینه بپردازند. تولیدکنندگان پادکست می‌توانند از ماه آینده اشتراک برنامه‌های خود را برای شنوندگان بیش از ۱۷۰ کشور و منطقه ارائه کنند. همچنین، در هر خانواده حداکثر ۶ نفر می‌توانند از یک حق اشتراک استفاده کنند.
 
اپل در سرویس پادکست‌ها با چندین شرکت مختلف از جمله Tenderfoot TV, Pushkin Industries, Radiotopia from PRX, and QCODE, NPR, the Los Angeles Times, The Athletic, Sony Music Entertainment و خیلی شرکت‌های دیگر همکاری کرده تا محتواهای دست اول و جذابی را به دست کاربران برساند.
 
این شرکت با راه‌اندازی سرویس پادکست قصد دارد رقابت جدی‌تری با اسپاتیفای داشته باشد که رقیب اصلی آن‌ها در دنیای استریم آنلاین موسیقی است. نسخه جدید اپلیکیشن Podcasts هفته آینده با آپدیت iOS 14.5 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.