تلفن همراه

فناوری

گوشی

April 22, 2021
10:00 پنجشنبه، 2ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123215

گوگل پیکسل 5a 5G احتمالا به تراشه اسنپدراگون 765G مجهز می‌شود

 
هفته گذشته گوگل رسما اعلام کرد که گوشی اقتصادی پیکسل ۵a 5G اواخر سال جاری میلادی عرضه می‌شود. حالا در گزارش دیگری مشخص شده که این موبایل جدید با تراشه اسنپدراگون ۷۶۵G از راه می‌رسد.
 
پیش از این عنوان شده بود که گوگل گوشی پیکسل ۵a 5G را در تاریخ ۲۱ خرداد معرفی خواهد کرد. شایعات پیرامون این گوشی نشان می‌دهد که ظاهر آن کاملا شبیه به گوگل پیکسل ۴a 5G است که در سال گذشته معرفی شد. منبع آگاهی که این موضوع را اعلام کرده ادعا می‌کند که در آخرین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید ۱۲ مشخصات یک گوشی با اسم رمز Barbet و شماره مدل sm7250 فاش شده است. طبق گزارش‌های قبلی این اسم رمز به گوشی پیکسل ۵a 5G و شماره مدل به تراشه اسنپدراگون ۷۶۵G مربوط می‌شود.

گوگل پیش از این از تراشه اسنپدراگون ۷۶۵G برای گوشی‌های هوشمند پیکسل ۵ و پیکسل ۴a 5G استفاده کرده بود. در این گزارش به سایر مشخصات پیکسل ۵a 5G اشاره نشده است.  گفته می‌شود که این موبایل جدید ممکن است در تعداد محدودی و احتمالا فقط در بازارهایی مانند ایالات متحده و ژاپن عرضه شود. همچنین هیچ تاییدیه‌ای مبنی بر عرضه نسخه ۴G این دستگاه نیز وجود ندارد.
 
همچنین از آنجایی که مشخصات پیکسل ۵A پیش از این در اداره استاندارد هند (BIS) مشاهده شده بود، انتظار می‌رود موبایل جدید در بازار هند نیز عرضه گردد. اما با توجه به اینکه دسترسی به شبکه‌ ۵G هنوز در این کشور توسعه نیافته است، احتمال عرضه نسخه ۴G این گوشی در کشور هند نیز وجود دارد.
 
رندرهای گوشی پیکسل ۵a 5G که توسط یکی از منابع مشهور به نام استیو همرستوفر به اشتراک گذاشته شده بود، نشان می‌دهد که این گوشی از  صفحه نمایش ۶.۲ اینچی OLED با وضوح +FHD و روزنه مخصوص دورببن سلفی روی نمایشگر از راه می‌رسد. همچنین این گوشی به ماژول دوربین مربع شکل شامل دو عدد دوربین و فلاش LED مجهز خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.