اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

April 25, 2021
9:12 یکشنبه، 5ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123324

تغییر نام و تصویر کانال یوتیوب بدون نیاز به تغییر اطلاعات حساب گوگل ممکن شد

 
یوتیوب بالاخره به یکی از اصلی‌ترین درخواست‌های کاربران پاسخ داد. این شرکت حالا به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به اعمال تغییر در نام و تصویر حساب کاربری گوگل خود بتوانند نام و تصویر پروفایل کانالشان را تغییر دهند.
 
تا پیش از این، افراد برای تغییر نام و تصویر کانال یوتیوب خود باید اطلاعات کل اکانت گوگل را تغییر می‌دادند. بنابراین حتی در هنگام ارسال ایمیل، پیام‌هایشان با نام کانال یوتیوب آن‌ها فرستاده می‌شد که از نظر تجاری چندان جذاب و حرفه‌ای نبود. این قابلیت جدید حالا انعطاف‌پذیری بیشتری را برای تولیدکنندگان محتوا به وجود می‌آورد و اجازه می‌دهد تا فعالیت حساب گوگل و یوتیوب خود را از هم جدا کنند.
 
این ویژگی فقط به تولیدکنندگان محتوا محدود نخواهد بود و اکانت‌های شخصی هم می‌توانند از آن استفاده کنند. یوتیوب می‌گوید قابلیت تغییر نام یکی از مواردی است که کاربران بیشترین درخواست را برای آن ثبت کرده بودند و از امروز در دسترس قرار می‌گیرد. البته تغییر نام منجر به از دست رفتن علامت تاییدیه این پلتفرم اشتراک ویدیو می‌شود و برای دریافت مجدد این علامت باید با نام جدید کانال اقدام کنید. علاوه بر این، تغییر اسم روی آدرس سفارشی کانال شما تاثیری ندارد.
 
 
برای تعویض نام و تصویر کانال از روی دسکتاپ می‌توانید به وب‌سایت یوتیوب استودیو بروید و از بخش Customization، به تغییر اطلاعات لازم در زبانه‌های Basic Info و Branding بپردازید. در موبایل کافیست روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید، سپس کانال‌تان را انتخاب کنید و بعد از گزینه Edit Channel کمک بگیرید.
 
یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم میزبانی از ویدیو، چند هفته پیش سهم بازار خود را به ۸۱ درصد رساند و لقب محبوب‌ترین شبکه اجتماعی آمریکا را در بین گروه‌های سنی بزرگسال و جوانان از آن خود کرد. طبق اطلاعات مرکز تحقیقاتی «پیو»، بیش از یک سوم کاربران این شبکه اجتماعی در هر شبانه‌روز بیش از یک بار به سراغ یوتیوب می‌روند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.