امنیت

تبلت

تلفن همراه

سخت‌افزار

April 25, 2021
14:18 یکشنبه، 5ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123349

اپل: قصد نداریم آیپد و مک را ادغام کنیم

 
دو نفر از مدیران اپل در گفت‌و‌گو با ایندیپندنت گفته‌اند این شرکت قصد ندارد آیپد و مک را ادغام کند. در این مصاحبه‌ی به پردازند‌ه‌ی M1 و قابلیت Center Stage آیپد پرو هم اشاره شده است.
 
به‌ دنبال رونمایی از مدل جدید آیپد پرو و آی مک 24 اینچ اپل با پردازنده‌ی M1، دو نفر از مدیران اجرایی اپل به نام جان تِرنِس و گرگ جاسویک در مصاحبه‌ای با The Independent شرکت کردند. آن‌طور که 9to5Mac گزارش می‌دهد، دو مدیر اجرایی اپل مباحثی در رابطه‌ با قابلیت‌های آیپد پرو 2021 و برنامه‌های آینده‌ی شرکت کوپرتینویی برای آیپد و مک مطرح کردند.
 
مهم‌ترین مباحث مصاحبه را جاسویک مطرح کرد. جاسویک که به‌عنوان قائم‌مقام ارشد واحد بازاریابی جهانی اپل شناخته می‌شود گفت این شرکت قصد ندارد پلتفرم‌های آیپد و مک را ترکیب کند. رونمایی آیپد پرو 2021 اتفاق مهمی بود؛ اپل در این تبلت رده‌بالا از همان پردازنده‌ی کامپیوترهای مک استفاده کرده است. پردازنده‌ی M1 و البته تغییرات iPadOS باعث شده‌اند شکاف بین مک‌ها و آیپدها کمتر شود و کاربران به فکر احتمال ادغام این دو خانواده از محصولات بیافتند.
 
جاسویک می‌گوید مردم دو داستان متناقض درباره‌ی آیپد و مک نقل می‌کنند: «در یک طرف، مردم می‌گویند [آیپد و مک] در تضاد با یکدیگر هستند و بدین ترتیب کاربر باید انتخاب کند که مک می‌خواهد یا آیپد. افراد دیگری هستند که می‌گویند ما می‌خواهیم آیپد و مک را به محصولی واحد تبدیل کنیم. آن‌ها می‌گویند توطئه‌ی ما، از بین‌ بردن این دو خانواده از محصولات و ادغام آن‌ها است. واقعیت این است که هیچ‌یک از این گفته‌ها حقیقت ندارد. از اینکه واقعا به‌سختی تلاش می‌کنیم تا بهترین محصولات را در دسته‌ی خودشان بسازیم به خودمان افتخار می‌کنیم.» جاسویک در ادامه‌ گفت اصلا تمایلی به استفاده از عبارت «دسته» برای آیپد ندارد و به عقیده‌ی او آیپد نباید در دسته‌ی تبلت‌ها باشد؛ چون «آیپد بهتر از تبلت‌ است.»
 
اپل: آیپد فراتر از تبلت‌ است
ترنس که قائم‌مقام ارشد واحد مهندسی سخت‌افزار در اپل به‌حساب می‌آید، گفته‌های جاسویک را تأیید کرد. او توضیح داد اپل کارکرد دستگاه‌ها را محدود نمی‌کند. ترنس می‌گوید: «قصد داریم همچنان آن‌ها را بهتر کنیم. به‌علاوه می‌دانید که نمی‌خواهیم درگیر تئوری‌هایی در رابطه‌ با ادغام آیپد و مک یا کارهای این‌چنینی شویم.»
 
او می‌گوید برخی از افراد فکر می‌کنند اپل کارکرد یکی از دستگاه‌ها را محدود می‌‌کند تا به دستگاه دیگر صدمه نزند؛ اما طبق گفته‌ی ترنس، این موضوع حقیقت ندارد: «ما در تلاشیم بهترین مکی که می‌توانیم بسازیم، خلق کنیم و همچنین در تلاش برای ساخت بهترین آیپد هستیم. مردم از بین محصولات، انتخاب می‌کنند. بسیاری از مردم از هر دو محصول استفاده می‌کنند و وظایف کاری‌ آن‌ها توسط هر دو دستگاه انجام می‌گیرد. همچنین برای انجام کاری خاص، بعضی از مردم یکی از دستگاه‌ها را به دیگری ترجیح می‌دهند.» 
 
جاسویک در پاسخ به سؤالی در رابطه‌ با پردازنده‌ی M1 در آیپد پرو نسل جدید و نرم‌افزار دستگاه، گفت اپل این قدرت پردازشی را پیش از اینکه به آن نیاز باشد، در دسترس کاربران قرار داده است. او می‌گوید: «قدرت باید در اول کار وجود داشته باشد. نمی‌توانید اپلیکیشنی داشته باشید که به قدرت پردازشی بیشتر از آنچه سیستم ارائه می‌دهد نیاز پیدا کند. در این شرایط، اپلیکیشن کار نمی‌کند. به همین دلیل باید سیستم را جلوتر از اپلیکیشن‌ها نگه دارید.»
 
اپل: قدرت پردازشی پردازنده‌ی M1 فراتر از نیاز امروز است
جاسویک در ادامه‌ی سخنانش به شماری از اپلیکیشن‌های متفرقه‌ی شرکت‌هایی نظیر ادوبی و افینیتی اشاره کرد و گفت این نوع اپلیکیشن‌ها به لطف قدرت پردازشی M1 به‌خوبی اجرا می‌شوند. خبرنگاران پرسیدند که اپل نیز می‌خواهد اصلاحاتی در اپلیکیشن‌های حرفه‌ای‌اش برای استفاده از تمام قدرت پردازشی M1 اعمال کند؟ جاسویک در پاسخ، به شوخی گفت چنین اطلاعاتی را در دسترس کسی قرار نمی‌دهد. جاسویک در بخشی از مصاحبه گفت M1 قدرت بیشتری در دسترس کاربران قرار می‌دهد و آن‌ها را مطمئن می‌کند آیپد پرو جدیدشان در زمان خیلی سریعی منسوخ نمی‌شود. 
 
ترنس در ادامه‌ی مصاحبه جزئیات جالبی درباره‌ی صفحه‌نمایش Mini LED مدل ۱۲٫۹ اینچ آیپد پرو اعلام کرد. او توضیح داد یکی از بزرگ‌ترین تعهدات اپل در این زمینه، کوچک کردن فناوری نمایشگر و قرار دادن آن در فرم فاکتور آیپد پرو 12.9 اینچ بوده است. ترنس با اشاره به مانیتور Pro Display XDR و آیپد پرو 12.9 اینچ جدید می‌گوید: «اگر صرفا نگاهی به این دو محصول بیندازید متوجه می‌شوید آیپد بسیار باریک‌تر از Pro Display XDR است. همچنین نحوه‌ی کارکرد معماری دو محصول فرق دارد. در آیپد پرو نور پس‌زمینه‌ی LED را در پشت صفحه‌نمایش دارید. وقتی ابعاد را کوچک می‌کنید، لزوما باید LED-های بیشتری اضافه کنید. به‌نوعی نیاز است که تراکم را بیشتر کنید چون فضای زیادی برای ترکیب کردن نورها و ایجاد ناحیه‌های نوردهی در دسترس ندارید.»
 
ترنس می‌گوید اپل در ابتدا به این موضوع فکر کرد که چگونه می‌تواند نور پس‌زمینه‌ را با تراکم کافی ایجاد کند و در همین راستا تصمیم گرفت چراغ‌های LED جدیدی طراحی کند. ترنس می‌گوید اپل از ۱۰ هزار چراغ LED در صفحه‌نمایش آیپد پرو 12.9 اینچ جدید استفاده کرده است. ترنس و جاسویک در ادامه‌ی مصاحبه گفتند یکی از دلایلی که باعث می‌شود اپل بتواند چنین جهش‌های تکنولوژیک محسوسی در محصولاتش اعمال کند، این است که اکثر فناوری‌های مورد استفاده را به شکل اختصاصی توسعه می‌دهد. 
 
آیپد پرو نسل جدید اپل تغییرات متعددی تجربه کرده که یکی از جالب‌ترین آن‌ها، قابلیتی به نام Center Stage است. آیپد پرو 2021 دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض دارد و اپل از این نوع لنز استفاده می‌کند تا مطمئن شود در جریان تماس‌ ویدئویی، کاربر همیشه در مرکز تصویر باقی می‌‌ماند.
 
ترنس توضیح می‌دهد: «به نظرم یکی از نکات بسیار جالب Center Stage این است که وقتی زمان زیادی در جلسات می‌گذرانید زیاد می‌نشینید و اینکه بتوانید آزادانه بلند شوید،بدن خود را کش بدهید، کمی راه بروید و بنشینید و همچنان در مرکز فریم باقی بمانید، حس آزادی به شما منتقل می‌کند.» ترنس می‌گوید در تماس‌های ویدئویی گروهی می‌توانید به لطف قابلیت جدید، همه‌ی اعضا را در مرکز فریم نگه دارید. 
 
در صورت تمایل، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت The Independent مصاحبه‌ی کامل را مطالعه کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.