سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

April 27, 2021
9:35 سه شنبه، 7ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123426

اپل سیستم عامل macOS Big Sur 11.3 و watchOS 7.4 را منتشر کرد

 
 
اواخر سال گذشته میلادی نسخه جدید سیستم عامل مک او اس با نام Big Sur از راه رسید و حالا کوپرتینویی‌ها سومین بروزرسانی بزرگ آن را منتشر کرده‌اند. اپل در کنار سیستم عامل macOS Big Sur 11.3 تصمیم گرفته watchOS 7.4 را هم در اختیار صاحبان اپل واچ قرار دهد.
 
صاحبان محصولات مک می‌توانند بطور رایگان جدیدترین نسخه مک او اس را دانلود کنند، البته دستگاه آن‌ها باید از این سیستم عامل پشتیبانی کند.
 
در سیستم عامل macOS Big Sur 11.3 گزینه‌های بیشتری برای شخصی‌سازی سافاری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که شامل راهی برای تنظیم مجدد بخش‌های مختلف صفحه اصلی شامل موارد موردعلاقه، لیست مطالعه، پیشنهادهای سیری و گزارش حریم خصوصی می‌شود.
 
در نسخه جدید مک او اس شاهد بهینه‌سازی‌هایی برای اجرای بهتر اپ‌های iOS روی مک‌های مجهز به چیپ M1 هم هستیم. زمانی که کاربران اپ‌های آیفون و آیپد را روی مک‌ها با M1 اجرا می‌کنند، یک صفحه جایگزین‌های لمسی در اختیارشان قرار می‌گیرد که می‌توانند دستورات کیبورد را برای آن‌ها تنظیم کنند. با این قابلیت می‌توانید ضربه زدن، سوایپ و درگ را شخصی‌سازی کنید.

سیستم عامل macOS Big Sur 11.3 همچنین دارای قابلیتی به نام «شبیه‌سازی کنترلر» است که امکان شبیه‌سازی کنترلر توسط کیبورد و ماوس را برای اپ‌های iOS و iPadOS فراهم کند. این سیستم همچنین از دسته دوال سنس پلی استیشن ۵ و کنترلر ایکس باکس سری S و X هم پشتیبانی می‌کند.
 
از دیگر قابلیت‌های این نسخه می‌توان به پشتیبانی از ایرتگ، ایموجی‌های جدید، گزینه‌های بیشتر برای سیری و همچنین رفع چندین باگ اشاره کرد که یکی از آن‌ها، امکان دور زدن مکانیزم‌های امنیتی مک را فراهم می‌کرد که اپل آن را برطرف کرده است.
 
 
اپل همچنین سیستم عامل watchOS 7.4 را برای صاحبان اپل واچ منتشر کرده که از قابلیت فیس آیدی در iOS 14.5 برای آنلاک آیفون در هنگام استفاده از ماسک پشتیبانی می‌کند. این بروزرسانی همچنین اپ ECG و نوتیفیکیشن ریتم نامنظم قلب را در اختیار کاربران در استرالیا و ویتنام قرار می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.