اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

April 29, 2021
9:34 پنجشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123513

بازگشایی پساکرونایی به ضرر پینترست شد

 
پینترست هشدار داد رشد شمار کاربران در آمریکا که ارزشمندترین بازار این شبکه اجتماعی است، آهسته خواهد شد که نشانه تشویق شدن مردم به سمت سرگرمی و ارتباطات دیگر در بازگشایی های پساکرونایی است.
 
پینترست پیش بینی کرد رشد ماهانه شمار کاربرانش در آمریکا در سه ماهه دوم نسبت به مدت مشابه سال گذشته یکنواخت خواهد بود.
 
این شرکت شبکه اجتماعی در بیانیه ای اعلام کرد قرنطینه ها در طول سال ۲۰۲۰ به رشد بیشتر کاربران به خصوص در آمریکا که خدمات این شرکت برای مدت طولانیتری موجود بوده، کمک کرد اما از اواسط مارس با کاهش محدودیتهای کرونایی، رشد ماهانه شمار کاربران آمریکایی آهسته و تعامل آنها کمتر شد.
 
در دوران قرنطینه که مردم مجبور بودند در خانه بمانند و زمان بیشتری را در فضای آنلاین سپری می کردند، پینترست یکی از بزرگترین برندگان این شرایط بود و تا پایان مارس امسال، شمار جست و جوهای محصولات توسط کاربران در این پلتفرم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ برابر شد.
 
اکنون که بیش از یک میلیارد دوز واکسن کووید ۱۹ توزیع شده است، مصرف کنندگان اوقات بیشتری را در محیط بیرون از خانه سپری  می‌کند و بعضی از آنها ممکن است از شبکه اجتماعی و خدمات اینترنتی دیگر، کمتر استفاده کنند.
 
فروش سه ماهه نخست پینترست با هزینه بیشتر از سوی تبلیغات کنندگان کوچک و متوسط، بالاتر از حد انتظار تحلیلگران بود. این شرکت در درآمدزایی از بازارهای بین المللی هم عملکرد خوبی داشت و درآمدش با ۷۸ درصد افزایش، به ۴۸۵ میلیون دلار رسید. وال استریت درآمد پینترست را ۴۷۲ میلیون دلار پیش بینی کرده بود.
 
این شرکت در پایان سه ماهه اول ۴۷۸ میلیون کاربر ماهانه داشت که ۳۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشتند و این رشد مطابق با پیش بینی تحلیلگران بود.
 
سودی که پینترست بدون در نظر گرفتن برخی موارد گزارش کرد، ۱۱ سنت به ازای هر سهم بود که بسیار بالاتر از میزان پیش بینی وال استریت بود. این شرکت اعلام کرد به عبور از میان ابهامات موجود ناشی از پاندمی جهان ادامه می دهد. این هشدار در سه ماهه گذشته نیز به سرمایه گذاران داده شده بود.
 
عمده درآمد پینترست از تبلیغات در آمریکاست اما این شرکت اخیرا برنامه هایی را برای توسعه کسب و کار تبلیغات به آمریکای لاتین اعلام کرده است. حدود ۸۰ درصد از کاربران پینترست خارج از آمریکا هستند اما کسب و کار بین المللی، تنها یک پنجم از کل فروش این شرکت را تشکیل می دهد.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، پینترست انتظار دارد درآمدش در سه ماهه دوم حدود ۱۰۵ درصد بر مبنای سال به سال رشد کند که بسیار سریعتر از برآورد تحلیلگران است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.