سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 29, 2021
10:08 پنجشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123525

لپ‌تاپ‌های جدید سامسونگ معرفی شدند؛ فوق باریک، فوق سبک

 
 
سامسونگ امروز (۸ اردیبهشت) در مراسمی آنلاین از نسل جدید لپ‌تاپ‌های خود با عنوان گلکسی Book Pro و Book Pro 360 رونمایی کرد. سامسونگ همچنین از نسل جدید گلکسی بوک با سخت‌افزار و امکانات جدید پرده برداشت. در این مراسم یک لپ‌تاپ گیمینگ با نام Galaxy Book Odyssey هم رونمایی شد که با وجود مشخصات گیمینگ، ضخامت بسیار کمی دارد. قیمت پایه گلکسی بوک پرو، ۹۹۹ دلار و قیمت پایه گلکسی بوک پرو ۳۶۰، ۱۱۹۹ دلار است. همچنین نسل جدید گلکسی بوک هم با قیمت پایه ۵۴۹ دلار به فروش می‌رسد. لپ‌تاپ گیمینگ سامسونگ ییعنی گلکسی بوک اودیسه هم با قیمت پایه ۱۳۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.
 
تی‌ام رو، مدیرعامل سامسونگ موبایل آغازگر مراسم مجازی رونمایی سامسونگ از محصولات جدیدش بود. او صحبت‌هایش را با اهمیت متصل ماندن و بهره‌بردن از زندگی در دنیای امروز آغاز کرد و به سه محور اصلی محصولات پیش رو اشاره کرد: قابل اتصال بودن، متصل ماندن و امکان حمل ساده.
 
او در این زمینه گفت: «سامسونگ پیشتاز بسیاری از تجربه‌های هیجان‌انگیز در حوزه سخت‌افزار، نرم‌افزار و روش‎‌های جدید برای متصل ماندن و بهره بردن از زندگی بوده است. سری جدید گلکسی Book Pro امکان انجام محاسبات به قدرتمندترین شکل را در دنیای متصل امروزی فراهم می‌کند و در عین حال امکان حمل ساده و ورود شما به اکوسیستم گلکسی را هم فراهم می‌کند.»
 
 
سامسونگ در توسعه سری جدید گلکسی Book Pro با شرکت‌های اینتل و مایکروسافت نیز همکاری داشته تا بتواند رویکردی جدید را در دنیای کامپیوتر رقم بزند که در آن کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند بدون مشکل و روی سیستم‌عامل‌های مختلف با هم در ارتباط و متصل باشند.
 
سری گلکسی Book Pro به‌صورت خاص برای دنیای حال حاضر طراحی شده که هر فرد چندین دستگاه دارد و نیازمند یک اکوسیستم متصل است که از همه این دستگاه‌ها پشتیبانی کرده و در نتیجه بهره‌وری، خلاقیت و سرگرمی را تقویت کند.
 
لپ‌تاپ اما موبایل
طراحی محصولات جدید سامسونگ جذاب و چشم‌نواز است. وزن پایین و ضخامت کم دو عنصر اصلی در طراحی محصولات جدید سامسونگ هستند. گلکسی Book Pro و Book Pro 360 قابل‌حمل‌ترین لپتاپ‌های سامسونگ هستند و مدل گلکسی Book Pro با اندازه ۱۳ اینچ تنها ۰/۸۷ کیلوگرم وزن و ۱۱/۲ میلی‌متر ضخامت دارد. این دو دستگاه به قابلیت اتصال پرسرعت LTE و ۵G نیز مجهزند. همچنین سری گلکسی Book Pro مجهز به اتصال Wi-Fi 6E است که می‌تواند پهنای باندی تا ۶ گیگاهرتز را پیشتیبانی کند.
 
براساس ادعای سامسونگ عمر باتری این لپ‌تاپ‌ها هم تا حدی است که می‌تواند یک روز کامل کار با آنها را پشتیبانی کند. اما درصورت نیاز به شارژ هم با یک شارژر فوق سریع ۵۶ واتی روبه‌رو هستیم که خوشبختانه اینبار در جعبه محصول موجود است. شارژر ۶۵ واتی سامسونگ با کابل تایپ C به دستگاه متصل می‌شود که اگر از سایر محصولات سامسونگ هم استفاده کنید می‌توانید تمامی محصولات خود را به وسیله شارژر فوق سریع و کابل تایپ C شارژ کنید.
 
 
نسخه ۱۳ اینچی گلکسی بوک پرو کمتر از یک کیلوگرم وزن دارد و به‌راحتی قابل جابجایی است.
 
لپ‌تاپ اما Super AMOLED
همانطور که همیشه در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های پرچمدار سامسونگ شاهد بهترین نمایشگرهای روز بازار هستیم. وقتی سامسونگ لپ‌تاپ‌های جدیدش را به دلیل سبک بودن و قابل حمل بودن با عنوان «لپ‌تاپ‌هایی مثل گوشی» رونمایی می‌کند، انتظار می‌رود نمایشگری در همان اندازه و کیفیت را ببینیم. همینطور هم شد و سری گلکسی Book Pro به اولین لپ‌تاپ‌های ویندوزی سامسونگ تبدیل شدند که با نمایشگر Super AMOLED عرضه می‌شوند. این نمایشگر با داشتن تاییدیه Eye Care مانع از خسته شدن چشم‌های کاربر می‌شود و از طرف دیگر با داشتن موتور هوشمند رنگ، به‌صورت خودکار رنگ تصویر را بسته به کاری که انجام می‌دهید تنظیم می‌کند.
 
سری گلکسی Book Pro مجهز به به‌روزترین سخت‌افزارها از جمله پردازنده نسل یازدهم Intel Core و کارت گرافیک Iris X اینتل مجهز است. سری گلکسی Book Pro همچنین برای استفاده از پلتفرم Evo اینتل تاییدیه‌های لازم را دریافت کرده است.
 
قابلیت مدیریت هوشمند عملکرد در این محصولات به‌صورت خودکار خود را با موقعیت، محیط و فشار کاری دستگاه هماهنگ می‌کند. این قابلیت با تنظیم خودکار صدای فن، دما و مصرف باتری، میان عملکرد دستگاه و مصرف انرژی توازن ایجاد می‌کند.
 
گریگوری براینت، مدیراجرایی اینتل، در مورد همکاری این مجموعه با سامسونگ گفت: «اینتل و سامسونگ بهترین‌ها را از دنیای کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند در کنار هم قرار داده است. ما در عرضه نسل جدید گلکسی Book از هزاران ساعت تخصص و تجربه بهترین مهندسان استفاده کرده‌ایم. این دو محصول باریک‌ترین لپتاپ‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی هستند که تا کنون با طراحی Evo اینتل عرضه شده است.»
 
 
گلکسی بوک پرو ۳۶۰، همانطور که از نامش پیداست قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای و تبدیل شدن به یک حالت تبلتی دارد که برای استفاده از قلم بسیار مناسب است.
حالت Studio نیز به کاربر این امکان را می‌دهد تا در هر شرایطی بتواند از تماس تصویری استفاده کند. علاوه بر این حالت، با استفاده از Noise Cancelling صدای مزاحم محیط در طول تماس‌ها حذف خواهد شد. سامسونگ با استفاده از دو قابلیت جدید Screen Recorder و Samsung Studio Pluse این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا تصویر روی صفحه را در کنار صدای خود ضبط کرده و با ابزارهای استودیو که به‌صورت پیش‌فرض روی دستگاه نصب هستند، ویدیوی نهایی را تدوین کند.
 
گلکسی Book Pro 360 دارای قلم S Pen است که به همراه دستگاه عرضه شده و اکنون تا ۲.۵ برابر باریکتر از مدل قبلی شده تا تجربه بهتری را در اختیار کاربر قرار دهد. این قلم برای یادداشت برداری حین جلسات یا کلاس بسیار مفید است. نرم افزار Clip Studio Paint که بصورت پیش‌فرض روی دستگاه نصب شده نیز به کاربر امکان می‌دهد تا براحتی شروع به نقاشی کرده و در نرم افزار PENUP آن را با دیگران به اشتراک بگذارد.
 
مرکز اکوسیستم موبایلی
همکاری نزدیک سامسونگ با مایکروسافت به کاربران امکان می‌دهد کارهایی بیشتر را در زمانی کمتر انجام دهید. سری گلکسی Book Pro براحتی با دیگر دستگاه‌های گلکسی کار کرده و بهره‌وری و کارآمدی کاربران را تا حد زیادی ارتقا می‌دهد. قابلیت Second Screen به کاربر امکان می‌دهد تا صفحه دوم لپ‌تاپ را به تبلت گلکسی تب منتقل کرده و به این ترتیب مولتی‌تسکینگ را بهتر انجام دهد.
 
قابلیت‌های Link to Windows و Your Phone مایکروسافت هم به کاربر امکان می‌دهد همزمان که به تماس‌ها پاسخ می‌دهد، جریان کاری خود را هم حفظ کرده و به عکس‌ها و پیام‌ها دسترسی داشته و بصورت همزمان پنج اپلیکیشن را از روی گوشی هوشمند و لپ‌تاپ اجرا کند.
 
 
نسخه گیمینگ گلکسی بوک‌ها، به‌عنوان یکی از باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ، با پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 3050Ti معرفی شد.
همه دستگاه‌های داخل اکوسیستم گلکسی حالا به راحتی به هم متصل می‌شوند. با استفاده از اتصال Easy Bluetooth گلکسی بادز به راحتی به سری گلکسی Book Pro وصل می‌شود و این یعنی وقتی می‌خواهید بین دستگاه‌های مختلف گلکسی جابجا شوید نیازی به تغییر دادن تنظیمات گلکسی بادز ندارید.
 
قابلیت گلکسی Book Smart Switch هم به کاربران امکان می‌دهد همه عکس‌ها، فیلم‌ها، و فایل‌های خود را به‌راحتی از کامپیوتر ویندوزی به گلکسی Book Pro منتقل کنند.
 
در ادامه جدول مشخصات گلکسی بوک پرو و گلکسی بوک پرو ۳۶۰ را مشاهده می‌کنید.
 
 
گلکسی بوک پرو
 
گلکسی بوک پرو ۳۶۰
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.