تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

گوشی

April 30, 2021
10:42 جمعه، 10ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123547

گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۱ ال‌جی؛ رکوردشکنی درآمد علی‌رغم زیان‌دهی بخش موبایل

 
 
گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ ال‌جی از درآمد بالا و رکوردشکنی جدیدی در فروش واحدهای مختلف تجاری شرکت به غیر از بخش موبایل خبر می‌دهد. بیشترین رشد فروش به واحد تجاری سرگرمی خانگی مربوط می‌شود.
 
گزارش عملکرد مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ ال‌جی نشان می‌دهد که تمامی بخش‌های تجاری شرکت به غیر از بخش موبایل، روند رو به رشدی داشته‌اند و ال‌جی علی رغم اینکه مجبور شد با تجارت موبایل خداحافظی کند، فصل مالی خوبی را پشت سر گذاشته است.
 
عملکرد بخش موبایل ال‌جی
با توجه به ضرردهی بخش موبایل، ال‌جی در نهایت مجبور شد، بازار گوشی‌های هوشمند را ترک کند. اما سایر بخش‌های شرکت فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. کل درآمد ال‌جی در سه ماهه اول ۲۰۲۱ به رقمی بالغ بر ۱۶.۹۵ میلیارد دلار می‌رسد. این نخستین بار است که ال‌جی توانسته در این فصل به چنین درآمد بالایی دست پیدا کند.
 
 
در بخش تجاری سرگرمی خانگی ال‌جی (Home Entertainment) بیشترین رشد فروش را تجربه کرده است که بسیاری آن را به شرایط قرنطینه و همه گیری کرونا نسبت می‌دهند. خانه نشینی باعث شده است که تقاضای خرید در این بخش روند رو به رشدی داشته باشد. آمارها نشان می‌دهد که تقاضای خرید در بازارهای آمریکا و اروپا به خوبی به چشم می‌آید و ال‌جی توانسته در فروش تلویزیون‌های اولد و نانوسل، فروش خوبی را برای خود رقم بزند. انتظار می‌رود این روند صعودی کماکان ادامه داشته باشد.
 
بخش لوازم خانگی و تهویه مطبوع
درآمد بخش لوازم خانگی و تهویه مطبوع شرکت در فصل اول سال جاری میلادی رشد ۱۳.۷ درصدی را برای خود رقم زده است. واحد راهکارهای تجاری نیز در همین فصل رشد فروش ۷.۲ درصدی را تجربه کرده است.
 
واحد راهکارهای تجاری
در گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱، عملکرد واحد موبایل نیز آمده است. فعالیت‌های این بخش به صورت کامل متوقف نشده است و احتمالا در فصل بعد نیز عملکرد بخش موبایل در گزارش مالی دیده خواهد شد.
 
در فصلی که گذشت درآمد ال‌جی در بخش موبایل ۹۰۱ میلیون دلار گزارش شده است که معادل درآمد شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ است.
 
تمامی کارمندان بخش موبایل ال‌جی به سایر واحدهای تجاری این شرکت منتقل شده‌اند و انتظار می‌رورد تابستان امسال تمامی فعالیت‌های بخش موبایل متوقف شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.