اپلیکیشن

بازی

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

May 1, 2021
12:34 شنبه، 11ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123580

کارمزد فروشگاه مایکروسافت برای بازی‌ها به ۱۲ درصد کاهش می‌یابد

مایکروسافت امروز با اعلام کاهش کارمزدش از بازی‌های ویندوز استور، صنعت بازی‌های کامپیوتری را غافل‌گیر کرد. این غول فناوری می‌گوید از تاریخ ۱۰ مرداد سهم خود از فروش بازی‌های این فروشگاه را از ۳۰ به ۱۲ درصد کاهش می‌دهد.
 
«مت بوتی»، مدیر ایکس باکس گیم استودیوز می‌گوید: «توسعه‌دهندگان مهم‌ترین بخش در ارائه بازی‌های عالی به بازیکنان هستند و می‌خواهیم آن‌ها در پلتفرم‌های ما به موفقیت دست یابند. سیاست شفاف و بی‌قید و شرط سهم درآمد به معنای این است که توسعه‌دهندگان می‌توانند بازی‌های بیشتری را برای شمار بیشتری از کاربران عرضه کنند و با این کار به موفقیت تجاری بهتری دست یابند.»
 
البته این تغییر فقط برای بازی‌های PC اعمال می‌شود و روی بازی‌های ایکس باکس اثر نمی‌گذارد. سهم درآمد جدید فروشگاه مایکروسافت مشابه اپیک گیمز خواهد شد و فشار بیشتری به فروشگاه استیم وارد می‌کند. شرکت «ولو» (Valve) در حالت عادی در فروشگاه استیم از توسعه‌دهندگان سهمی ۳۰ درصدی دریافت می‌کند. اما اگر فروش یک بازی از مرز ۱۰ میلیون دلار بگذرد، این سهم به ۲۵ درصد کاهش می‌یابد. با گذشت رقم فروش از ۵۰ میلیون دلار، سهم درآمد استیم ۲۰ درصد دیگر کاهش پیدا می‌کند.
 
با وجود کارمزد بالاتر استیم، این فروشگاه هنوز بیشترین سهم بازار را در میان توسعه‌دهندگان دارد، هرچند خیلی از آن‌ها معتقدند که این رقم منصفانه نیست. مایکروسافت و اپیک همواره در جلب نظر توسعه‌دهندگان برای عرضه بازی‌ها روی فروشگاه‌های خود با چالش روبرو بوده‌اند. حالا شاید این کاهش کارمزد به مایکروسافت کمک کند تا بتواند افراد بیشتری را به ویندوز استور بیاورد.
 
آقای بوتی همچنین وعده افزایش اعتمادپذیری و سرعت دانلود در فروشگاه مایکروسافت را داده است. این شرکت می‌خواهد رابط کاربری فروشگاه خود را به کلی متحول کند و همه این اقدامات احتمالا بخشی از استراتژی بزرگ‌تر مایکروسافت برای جذب توسعه‌دهندگان و کاربران جدید است.
 
مدیر ایکس باکس گیم استودیوز می‌گوید: «می‌دانیم که هنوز باید کارهای زیادی انجام دهیم، اما با توجه به واکنش گیمرها و توسعه‌دهندگان بازی‌های PC، فکر می‌کنیم با سرمایه‌گذاری‌هایمان در مسیر درستی قرار داریم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.