اپراتورها

اپلیکیشن

امنیت

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

May 1, 2021
15:00 شنبه، 11ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123602

روبیکا سرویس اتاق گفتگوی صوتی مشابه کلاب هاوس بدون محدودیت عرضه کرد

ICTna.ir – پیام رسان ایرانی روبیکا، از راه اندازی سرویس اتاق گفتگوی صوتی، مشابه شبکه اجتماعی کلاب هاوس خبر داد.

VoiceChat_V01.jpg

به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، همراه اول از راه اندازی سرویس گفتگوی صوتی روبیکا خبر داد.

به گفته همراه اول در توییتر، این سرویس در بحث‌های داغ و جذاب چندنفری تا چندهزار نفریِ اتاق‌های گفتگوی صوتی روبیکا پشتیبانی میشود و برخلاف کلاب هاوس، بدون نیاز به دعوتنامه و بدون محدودیت تعداد اعضا امکان استفاده از خدمات اتاق های گفتگوی صوتی را برای کاربران این پیام رسان فراهم میکند.
‌ 

در ادامه به مرور ویژگیها و نحوه استفاده از سرویس اتاق صوتی روبیکا می پردازیم:

 

با قابلیت گفتگوی صوتی، هر گروه یا کانالی در روبیکا می‌تواند به اتاقی برای گفتگو تبدیل شود؛

روبیکا به تازگی قابلیت گفتگوی صوتی را به بخش پیام‌رسان خود اضافه کرده و امیدوار است، اتاق‌های گفتگوی صوتی در کانال‌ها و گروه‌های روبیکا به فضایی برای هم‌فکری و معاشرت کاربران تبدیل شود.

اتاق‌های گفتگوی صوتی روبیکا می‌توانند تا چندین هزار شرکت‌کننده را در خود جای دهند و میزبان جمع‌های کوچک و بزرگ شما باشند. از این قابلیت تازه می‌توان برای کاربردهای متنوع ارتباطی استفاده کرد؛ از دفتر کار مجازی و معاشرت‌های خانوادگی و دوستانه گرفته تا برگزاری یک رویداد زنده بزرگ با هزاران شرکت‌کننده. در گروه‌ها و کانال‌های بزرگ، گفتگوهای صوتی فرصتی ایده‌آل برای گفتگوی مستقیم چهره‌های سرشناس با مخاطبانشان فراهم می‌آورند.

گفتگوهای صوتی، همزمان با ارسال و دریافت متن‌ها و رسانه‌ها در روبیکا اجرا می‌شوند و لایه‌ای تازه به امکانات ارتباطیِ دیجیتالی که در اختیار شماست، می‌افزایند.

چطور یک گفتگوی صوتی را آغاز کنم؟

آغاز یک گفتگوی صوتی در روبیکا بسیار آسان است. شما می‌توانید با داشتن یک کانال یا گروه در بخش پیام‌رسان، به صورت زنده میزبان هزاران شنونده در گفتگوهای صوتی روبیکا باشید.

کافیست مراحل ساده زیر را اجرا کنید:

  1. پروفایل یا صفحه مشخصات گروه یا کانالی را که مدیر آن هستید، باز کنید.
  2. علامت سه‌نقطه را فشار دهید و…
  3. گزینه شروع گفتگوی صوتی را انتخاب کنید.
موضوع گفتگویتان را مشخص کنید

به عنوان مدیر، شما می‌توانید برای گفتگوهای صوتی گروه یا کانال‌تان، عنوان انتخاب کنید. این مساله اجباری نیست، اما به مخاطبان شما کمک می‌کند پیش از پیوستن به گفتگو، موضوع آن را ببینند و آگاهانه تصمیم بگیرند.

به شرکت‌کنندگان اجازه گفتگو بدهید

در گفتگوهای صوتی روبیکا، بلندگوی تمام شرکت‌کنندگان به صورت پیش‌فرض بسته است. به عنوان مدیر، شما می‌توانید با لمس آیکن  کنار نام افراد در لیست شرکت‌کنندگان گفتگو، بلندگوی آنها را فعال کنید یا به کسانی که برای صحبت کردن اجازه می‌خواهند، مجوز بدهید

به گفتگوی صوتی بپیوندید

گروه‌ها یا کانال‌هایی که در آنها گفتگوی صوتی در حال برگزاری است، با نواری در بالای صفحه‌شان مشخص می‌شوند. این نوار، نشان می‌دهد که در حال حاضر، چه کسانی در حال گفتگو هستند. اطلاع از این موضوع می‌تواند به شما کمک کند زمان مناسبی را برای پیوستن به گفتگو انتخاب کنید. برای ورود به گفتگو، کافیست گزینه پیوستن را انتخاب کنید.

مشارکت‌تان در گفتگو را کنترل کنید

پس از پیوستن به یک گفتگوی صوتی، می‌توانید نحوه مشارکت خود در گفتگو را مدیریت کنید. شما می‌توانید پخش شدن صدای گفتگو از طریق گوشی تلفن همراهتان را متوقف کنید، هر زمان که بخواهید با صدادار کردن بلندگویتان در گفتگو مشارکت کنید یا از گفتگو خارج شوید.

برای صحبت کردن اجازه بگیرید

برای صحبت کردن در یک گفتگوی صوتی، ممکن است نیاز باشد از مدیر کانال یا گروه اجازه بگیرید. در این صورت، با لمس آیکن  در پنل کنترل گفتگو، داوطلب گفتگو شوید. به این ترتیب، شما به مدیران اطلاع می‌دهید که علاقمند به صحبت هستید و برای گفتگو اجازه می‌خواهید.

همزمان با گفتگو به کارهای دیگرتان برسید

شرکت در یک گفتگوی صوتی دسترسی شما را به قسمت‌های دیگر تلفن همراه، قطع نخواهد کرد. با انتخاب آیکن ، همزمان با گفتگوی صوتی امکان خواهید داشت در روبیکا یا سایر بخش‌های تلفن همراهتان پرسه بزنید، در گفتگوها جستجو کنید، پیام بفرستید و کارهای دیگرتان را انجام دهید. پنل کنترل‌ گفتگو روی صفحه باقی خواهد ماند و شما همچنان به گفتگوی صوتی متصل می‌مانید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.