اپلیکیشن

تلفن همراه

May 2, 2021
12:19 یکشنبه، 12ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123628

اپل موزیک می خواهد با HiFi اسپاتیفای رقابت کند

 
 
طبق شایعات، اپل در آینده‌ی نزدیک سرویس صدای بدون افت کیفیت اپل موزیک را به‌ همراه نسل سوم ایرپاد معرفی خواهد کرد. سرویس جدید اپل موزیک رقیب مستقیم پلن HiFi اسپاتیفای خواهد بود.
 
اپل احتمالا برنامه‌های اسپاتیفای برای اضافه کردن پلن اشتراکی HiFi به سرویس استریم موسیقی خود را بی‌جواب نمی‌گذارد. کارشناسان 9to5Mac با بررسی کد منبع اولین نسخه‌ی بتای iOS 14.6 متوجه اشاره به صدای «بدون افت کیفیت» در کد اپلیکیشن اپل موزیک (Apple Music) شده‌اند و این یعنی احتمال دارد سرویس استریم موسیقی اپل به پلنی مشابه HiFi اسپاتیفای مجهز شود.
 
ظاهرا در کد منبع نسخه‌ی جدید iOS به عبارت‌های Dolby Atmos و Dolby Audio نیز اشاره شده است؛ اما مشخص نیست اپل می‌خواهد استاندارد فراگیر را نیز به سرویس استریم خود اضافه کند یا خیر. کشف کد جدید iOS 14.6 در حالی اتفاق می‌افتد که Hits Daily Double در شایعه‌ای تأییدنشده، گفته بود اپل در حال برنامه‌ریزی برای معرفی یک سرویس صدای باکیفیت در هفته‌های پیش رو است. 
 
ظاهرا قیمت پلن جدید اپل موزیک قرار است همان ۱۰ دلار به ازای هر ماه باشد و این یعنی به‌ جای معرفی پلن جدید به‌نوعی با ارتقاء پلن پیشین اپل موزیک مواجه هستیم. بر اساس شایعه‌ها، پلن اشتراکی جدید اپل موزیک به‌صورت هم‌زمان با نسل سوم ایرپاد معرفی می‌شود.
 
انگجت می‌نویسد نباید روی معرفی سرویس جدید اپل موزیک در آینده‌ای نزدیک حساب باز کنیم؛ البته با فرض اینکه اپل واقعا بخواهد این سرویس را معرفی کند. ظاهرا اپل کد مربوط به قابلیت جدید اپل موزیک را در دومین بتای iOS 14.6 حذف کرده است  که احتمال دارد برای جلوگیری از افشای بیشتر برنامه‌هایش تصمیم به حذف کد گرفته باشد. حتی این احتمال مطرح می‌شود که اپل به‌طور کلی تصمیم گرفته باشد این قابلیت را به اپل موزیک اضافه نکند.
 
انتشار سرویس استریم بدون افت کیفیت در iOS 14.6 اتفاق بسیار مهمی برای اپل خواهد بود. اسپاتیفای پیش‌تر گفته است پلن HiFi را در سال جاری میلادی صرفا برای کشورهای محدودی منتشر می‌کند. اپل احتمالا چند هفته زودتر از اسپاتیفای سراغ پلن اختصاصی خود می‌رود.
 
شرکت کوپرتینویی با سرویس جدید نه‌تنها سراغ رقابت با اسپاتیفای می‌رود بلکه رقبایی نظیر تایدل را که مدت‌ها است استریم بدون افت کیفیت ارائه می‌دهند، هدف قرار می‌دهد. صدای بدون افت کیفیت ممکن است فروش هدفون دورگوشی ایرپاد مکس را نیز افزایش بدهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.