تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 3, 2021
8:42 دوشنبه، 13ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123653

کاهش رضایتمندی کارمندان از مشاغل با ادامه همه‌گیری ویروس کرونا

بر اساس یک گزارش جدید بیش از یک سوم کارمندان سازمانی اعلام کردند که دریافت بیش از اندازه پست‌های الکترونیک و پیام‌ها ممکن است آنها را به سمت ترک شغل سوق دهد.
 
کسب‌و‌کارها برای بازگشایی دوباره دفاتر کار، بازگشت گسترده به محل کار یا ماندن در خانه و دورکاری پس از پایان همه‌گیری ویروس کرونا در حال برنامه‌ریزی هستند و بسیاری از آنها سعی می‌کنند مدل ترکیبی را در این زمینه به کار گیرند.
 
در این میان نتایج حاصل از یک بررسی جدید نشان داد که افزایش تعداد پست‌های الکترونیک، پیام‌ها و جلسات ویدیویی مرتبط با کار از راه دور منجر به افزایش سطح فرسودگی شغلی کارمندان و بالا رفتن عدم رضایت شغلی آنها می‌شود.
 
شرکت Superhuman که دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو واقع شده و به صورت ویژه در حوزه نرم‌افزار پست الکترونیکی سازمانی فعالیت می‌کند؛ نتایج بررسی‌های خود را در این زمینه منتشر کرد.
 
این بررسی‌ها نشان داد چگونه همه گیری ویروس کرونا و تغییر در فرآیند کاری از راه دور بر رضایت کارکنان از شغل‌شان تاثیر گذاشته است.
 
در این نظرسنجی که توسط مرکز تحقیقاتی Wakefield در مارچ 2021 انجام شد بیش از 1000 نفر از متخصصان آمریکایی که به صورت از راه دور فرآیندهای کاری خود را دنبال می‌کنند، حضور داشتند.
 
پس از گذشت یک سال از زمان همه‌گیری ویروس کرونا و ادامه فرآیند دورکاری از داخل خانه‌ها مشخص شد تغییرات قابل‌توجهی در میزان رضایت‌مندی کارمندان از مشاغل ایجاد شده است.
 
بیش از یک چهارم کارمندان یا به عبارت دقیق‌تر 27 درصد آنها اعلام کردند از زمان انتشار ویروس عالم‌گیر کرونا کمتر از قبل از شغل خود لذت می‌برند. در این میان زنان 75 درصد بیشتر از مردان اظهار داشتند که میزان لذت بخش بودن فرآیندهای کاری برای آنها کمتر شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.