اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 3, 2021
12:07 دوشنبه، 13ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123670

دفاتر گوگل برای دوران پسا کرونا بازطراحی می شوند

 
گوگل مشغول بررسی نقشه های جدیدی برای باز طراحی دفاتر خود در دوران پس از کرونا است تا از تراکم کارمندان بکاهد.
 
 به نقل از ورج، گوگل مشغول بازطراحی دفاتر خود برای دوران پس از قرنطینه کووید ۱۹ است. طبق گزارش نشریه نیویورک تایمز گوگل برنامه‌هایی بلندپروازانه برای تغییر دفاتر خود دارد اما برخی از این طرح‌ها پیچیده به نظر می رسند.
 
در این گزارش ذکر شده استاندارد دفاتر کاری در سیلیکون ولی از مدت‌ها قبل شامل طراحی باز بوده است تا با گنجاندن تعداد زیادی از کارمندان در یک فضا از هزینه‌ها کاسته شود. اما با توجه به شرایط کووید ۱۹ و فرهنگ جلوگیری از تجمع افراد حداقل به فضایی ۲ متری نیاز دارند.
 
تایمز در بخشی از گزارش به نگرانی‌های دیو رادکلیف، معاون اجرایی بخش املاک و سرویس‌های محل کاری گوگل می‌نویسد: باتوجه به ساختار فعلی دفاتر، گوگل فقط می‌تواند از هر ۳ میز کاری، یکی را حفظ کند تا فاصله افراد ۲ متر باشد. از سوی دیگر کارمندان از لحاظ روانشناختی تمایلی ندارند در ردیف طویلی از میزهای اداری بنشینند و گوگل احتمالاً مجبور است با استفاده از گیاهان یا مبلمان در فضای کاری مابین کارمندان تراکم در محل کار را کم کند.
 
در همین راستا گوگل تصمیم دارد در دفاتر ماونتن ویو روش‌های جدیدی را به کار گیرد و به عنوان مثال به جای قراردادن ردیفی از میزهای اداری از «تیم پاد» استفاده کند که حاوی صندلی، میز تحریر، وایت برد و کمد در تنظیمات مختلف است، به طوری که بتوان در برخی موارد تنظیمات آنها را در چند ساعت تغییر داد.
 
دیگر طرح، ایجاد جداکننده‌های موقت میان میزها است. در همین راستا شرکت مشغول آزمایش دیوارهای بادی رباتیک است که می‌توان آنها را حرکت داد. همچنین استفاده از کانال هوای پارچه‌ای که می‌توان در آخر هفته محل آن را تغییر داد، یک طرح جدید دیگر گوگل است.
 
در کنار این موارد افزایش فعالیت‌های خارجی و فضای جلسه با کمک میز و صندلی در چادرهای باز از جمله طرح‌های پیشنهادی گوگل برای تغییر طراحی فضای اداری هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.